فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان نرسید

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیرسابق انجمن قطعه‌سازان با اشاره به وعده دولت برای تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان کمک به هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور گفت: سهمی از این تسهیلات هنوز به قطعه‌سازان پرداخت نشده است.

تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان نرسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمدرضا نجفی منش گفت: هنوز حتی یک ریال هم از کمک 2 هزار میلیارد تومان که قرار بود به خودروسازان اختصاص یابد و 60 درصد آن به قطعه سازان پرداخت شود، به دست قطعه سازان کشور نرسیده است.
    دبیر انجمن قطعه سازان خودرو افزود: خودروسازان چندی پیش، بخشی از مطالبات قطعه سازان را پرداخت کرده اند؛ اما از تسهیلاتی که دولت برای خودروسازان در نظر گرفته است، هنوز به قطعه سازان پولی پرداخت نشده است.
    وی تصریح کرد: متاسفانه همه حرف می زنند اما از عمل خبری نیست، این در شرایطی است که دولت مصوب کرده که از تسهیلات 2 هزار میلیارد تومان که قرار است به خودروسازان پرداخت شود، 60 درصد سهم قطعه سازان باشد در حالیکه این موضوع تحقق نیافته است.
    به گفته نجفی منش، اگر پول دست خودروسازان برسد، به سرعت پول قطعه سازان پرداخت خواهد شد تا بتوانند قطعات مورد نیاز خودروسازان را تامین کنند.
    http://www.asrekhodro.com/News/20454

    گران‌فروشی هزار میلیارد ریالی یک شرکت واردکننده خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل سابق بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از کشف تخلف گران‌فروشی بیش از یک هزار میلیارد ریالی یک شرکت واردکننده خودرو سواری خبر داد. محمدحسین مولاخواه ظهار کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز در سال گذشته و گزارش های دریافتی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای سواری وارداتی، بررسی فعالیت تمام شرکت های واردکننده خودرو در دستور کار قرار گرفت.
    وی با بیان اینکه با توجه به مصوبات کارگروه کنترل بازار و بخشنامه های صادر شده، هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات بدون کسب مجوز ممنوع است، خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته اختلاف فاحش قیمت خرید خودرو با قیمت های فروش و بازار و عدم همکاری در ارایه مستندات لازم از سوی یک شرکت واردکننده خودرو محرز شد.
    وی افزود: در نتیجه پرونده شرکت مزبور به اتهام عدم همکاری و گرانفروشی بیش از 3516 دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش تخلف 1015 میلیارد و 882 میلیون و 252 هزار و 712 ریال تنظیم و برای رسیدگی به مراجع ذی صلاح رسیدگی کننده ارسال شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/20451

    سرنوشت تسهیلات دو هزار میلیاردی خودروسازان
    شش سال پیش در چنین روزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چگونگی پرداخت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان، گفت: خودروسازان باید بخشی از سهام خود را وثیقه بانک بگذارند که در حال فروش آن هستند.
    محسن صالحی نیا با اشاره به سرنوشت پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان گفت: مصوبه ای که شورای پول و اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات به خودروسازان از نظر گذراند، پرداخت این تسهیلات را منوط به وثیقه گذاری بخشی از سهام خودروسازان کرده بود که هم اکنون در حال طی مراحل نهایی است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت های خودروساز بر طبق آن مصوبه، کار بررسی سهام خود را آغاز کرده اند تا مشخص شود که کدامیک سهام آنها، سریعتر قابل وصول و بیع گذاری است که بر اساس آن بتواند منابع مالی را از بانک دریافت کنند.
    صالحی نیا گفت: در مصوبه شورای پول و اعتبار تا سقف هزار میلیارد تومان باید سهام به وثیقه گذاشته شود، بنابراین در فاز اول یکهزار میلیارد تومان است و با تفاهماتی که انجام شده است برخی از خودروسازان برای فروش گذاشتن بخشی از سهامشان اقدامات لازم را انجام داده و نقدینگی مناسبی را دریافت کرده اند.
    http://www.asrekhodro.com/News/20453

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو