فونیکسریمکسبهتام

پشت پرده افزایش نرخ عوارض آزادراهی چیست؟

تلاش متولیان حوزه راه برای بازگرداندن سریع سرمایه سرمایه‌گذاران

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس توضیحاتی را درباره دلایل افزایش نرخ عوارض آزادراهی ارائه کرد.

پشت پرده افزایش نرخ عوارض آزادراهی چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیداحسن علوی  با اشاره اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش 17 درصدی عوارض آزادراهی به صورت پلکانی در سال 97، گفت: نرخ عوارض آزادراهی باید منطقی بوده و قطعا افزایش چشمگیر قیمت عوارض به صلاح نیست.

    نرخ عوارض آزادراهی باید منطقی باشد

    نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی درباره دلایل افزایش چشمگیر نرخ عوارض آزادراهی، ادامه داد: متأسفانه مسئولان مربوطه برای اینکه سرمایه سرمایه گذاران را به سرعت بازگردانند، اقدام به بالا بردن نرخ عوارض می کنند.

    وی گفت: به عنوان مثال متولیان حوزه راه برای اینکه طی 5 سال بتوانند معادل تمام هزینه های انجام شده برای ساخت آزادراه را کسب کنند، که این مسئله موجب افزایش فشار بر مسافران و مردم خواهد شد.

    مدت زمان بازگشت سرمایه به صورت منطقی تعیین شود

    علوی تصریح کرد: به نظر من برای تعیین نرخ عوارض آزادراهی، باید مقوله مدت زمان بازگشت سرمایه به صورت منطقی تعیین شود، یعنی اینکه در قرارداد ذکر شود که سرمایه و هزینه های انجام در اجرای پروژه، طی مدت مثلا 15 یا 20ساله، بازگردانده شود.

    فرار مسافران از آزادراه ها به جاده های قدیمی در اثر افزایش نرخ عوارض

    این نماینده مردم در مجلس دهم نسبت به فرار مسافران از آزادراه ها به جاده های قدیمی در اثر افزایش نرخ عوارض هشدار داد و گفت: قطعا افزایش گرایش مردم برای استفاده از جاده های قدیمی به علت نبود ظرفیت تردد، مشکلات بسیاری از جمله تصادفات را به دنبال دارد.

    نبود امکانات و ظرفیت های رفاهی برای مسافران در آزادراه ها

    وی با انتقاد از نبود امکانات و ظرفیت های رفاهی برای مسافران در آزادراه ها، تصریح کرد: با وجود دریافت میلیون ها تومان عوارض از سوی شرکت های دولتی و خصوصی، اما متأسفانه امکانات در سطح قابل قبول و رضایت بخش نیست.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با وجود اینکه نظارت هایی بر نحوه عملکرد پیمانکاران در حوزه آزادراه ها می شود، اما تاکنون عملکرد و کارنامه آن ها مطلوب نبوده است./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو