فونیکسریمکسبهتام

نوسازی ناوگان حمل‎ونقل با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت ؛

بیش از ۲ هزار خودروی سنگین تازه‎نفس، جایگزین کشنده‎های فرسوده شد

عصر خودرو- همزمان با تحویل بیست‌هزارمین کشنده اسکانیا شرکت ماموت ۲۲۲۲ امین دستگاه کشنده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل به این سازمان تحویل داده شد.

بیش از ۲ هزار خودروی سنگین تازه‎نفس، جایگزین کشنده‎های فرسوده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» در این مراسم که با حضور مدیران ارشد شرکت ماموت و مدیران دولتی برگزار شد دلاویز مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: ما باید از بخش‌های خصوصی واقعی مانند این مجموعه حمایت کنیم زیرا پتانسیل این مجموعه‌ها بالا است و مانند دیگر بخش‌های خصوصی دیگر که همچنان مصرف سوخت بالا و خودرو‌های فرسوده دارند نیستند و باید فضای رقابت را ایجاد کنیم و ما دولتی‌ها نیز با بخشنامه‌های هرروزه دست و پای آنها را نبندیم زیرا بخش خصوصی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
    او در ادامه افزود: اهمیت بهینه سازی مصرف سوخت این روزها بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود و بحث اصلی مقام معظم رهبری نیز در جلسه اخیر ایشان با هیئت دولت به همین موضوع اختصاص داشت و از این رو دولت نیز اقدامات خوبی را در این زمینه مانند تحویل و جایگزینی 2222 امین دستگاه کشنده به جای کشنده‌های بالای ده تن و بالای 35 سال انجام داده است.هدف اصلی ما 65000 کشنده است که اگر به این مهم دست پیدا کنیم عددی بالغ بر 9.2 میلیارد لیتر گازوئیل صرفه جویی و مدیریت خواهد شد و مانع از انتشار 25 میلیون تن دی اکسید کربن خواهیم شد.
    او در ادامه افزود: تلفات بخشهای مختلف ما در سال 94 بالغ بر 501.23 میلیون بشکه معادل نفت خام بوده که فقط 307.79 میلیون بشکه معادل نفت خام در نیروگاه‌های برق هدر میرود که نبود فناوری روز و امکانات باعث میشه انرژی قبل از رسیدن به مصرف کننده اینهمه هدر رفت داشته باشه و ما در صدد هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم.
    در حمل و نقل 304 میلیون بشکه معادل نفت خام مصرف شده که چیزی در حدود 24 درصد مصرف انرژی کل کشور است که مقدار آن 1264 میلیون بشکه بوده است که باید مدیریت شود.
    دلاویز ادامه داد: سرانه مالکیت در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها کم است بطوریکه به ازای هر 1000 نفر 200 مالک وجود دارد در صورتی که در امریکا 797 و در ایتالیا 679 مالک است با توجه به این امار میبینیم که سرانه پایین است اما مصرف بسیار بالا که باید تمام دقت را بر روی این مساله گذاشت تا انرا حل کنیم.
    مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت  با بیان اینکه در اینده و برای برچسب‌های انرژی سختگیری بیشتری خواهیم داشت و خودروسازان فقط 2 سال فرصت خواهند داشت تا استانداردها را پاس کنند گفت: در حال حاضر با توجه به آمار خودروهای سواری جمعا حدود 16.1 میلیون هستند که از این تعداد 900 هزار دستگاه خودرو فرسوده است و از 1 میلیون خودرو سنگین نیز 300 هزار دستگاه ان فرسوده است مه مصرفهای بالایی دارند
    به گفته او نیسان وانت‌ها نیز در هر ازای هر 100 کیلومتر 20 لیتر سوخت مصرف می‌کند که این یک فاجعه است و اگر شرکت نفت پول کافی در اختیار داشت تا تمامی این نسان‌ها را خریداری کند کمک بزرگی به صرف انرژی و زنده ماندن مردم می‌کرد و براورد شرکت بهینه سازی مصرف در سال 95 چیزی حدود 23 هزار میلیارد تومن یارانه پنهان به گازوئیل است که سیاست‌های دولت و جایگزینی گاز طبیعی به جای گاز مایع در نیروگاه‌ها اتفاق‌های خوبی است که برکات خوبتری به دنبال داشته و باعث شده چیزی در حدود 17 درصد در بخش حمل و نقل و 40 درصد در نیروگاه‌ها صرفه جویی بشه که امکان این وجود دارد که بیشتر از اینها صرفه جویی شود.
    امیدوارم در بخش بنزین هم صرفه جویی بشه و خودروسازان بزرگ کشور برن به سمت کم مصرف شدن خودروهایشان. در حال حاضر متوسط مصرف بنزین در کشور 7.8 لیتر است که در دنیا این عدد 5.5 است که تا سال 2020 به 4.1 لیتر در 100 کیلومتر خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو