فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام مدیرعامل لیزینگ کارآمد با تشریح وضعیت بازار خودروهای تجاری خبر داد

افزایش بازپس دهی تجاری ها به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط

عصر خودرو- قائم مقام مدیرعامل لیزینگ کارآمد گفت: در حال حاضر بیشتر دارندگان خودروهای تجاری به دلیل افزایش هزینه خدمات، اقدام به واگذاری خودروهای خود هستند چرا که با رکود فعلی توان تامین مبلغ اقساط نیز برای آن ها وجود ندارد.

افزایش بازپس دهی تجاری ها به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

    همایون مقدم در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو » ،با تشریح وضعیت نابسامان خودروهای تجاری در شرایط کنونی اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودروهای تجاری به تاسی از اتفاق هایی که در اقتصاد و همچنین در بخش خودروهای سواری  رخ داد، دچار افزایش قیمت شد.
    وی با تاکید بر این که حتی در صورت آزادسازی واردات خودرو با ارز آزاد، قیمت خودروهای تجاری تا 2.5 برابر افزایش را شاهد خواهد بود، تصریح کرد: در این شرایط راهکارهایی همچون ارایه یارانه با هدف نوسازی خودروهای فرسوده و اختصاص تسهیلات برای خرید این خودروها می تواند راهکاری برای بهبود شرایط باشد.
    مقدم ادامه داد: هرچند که کاهش قیمت این دسته از خودروها کافی نیست چرا که هزینه خدمات این خودروها و همچنین قطعات آن نیز مشمول افزایش قیمت می شود که این امر فشار مضاعفی را به دارندگان این خودروها تحمیل می کند.
    قائم مقام مدیرعامل لیزینگ کارآمد با بیان این که مجموع این عوامل دست به دست هم داده و باعث شده تا خودروهای تجاری شاهد شکوفایی نباشد، تصریح کرد: با این شرایط پیش بینی می شود که وضعیت در آینده خراب تر شود این در حالیست که هم اکنون مجموعه هایی که نمایندگی شرکت های اروپایی در ایران را در اختیار دارند، به دلیل ابهام در همکاری اروپایی ها با ایران به سمت پلتفرم های چینی روی آورده اند که این مجموعه نیز آمادگی حرکت به سمت خودروهای تجاری چینی را نیز دارد.
    وی در پاسخ به این که آیا خریداری برای این خودروها وجود خواهد داشت، گفت: به طور قطع با قیمت های جدید خریداری برای این خودروها وجود ندارد چرا که هم اکنون کاری برای دارندگان این خودروها وجود ندارد تا بتوانند نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام کنند و همین امر باعث شده تا در حال حاضر در این بازار بیشتر فروشنده باشند که این روند حتی برای دریافت کنندگان تسهیلات برای خرید نیز صدق می کند.
    این کارشناس صنعت خودرو ممانعت دولت از افزایش کرایه ها را یکی دیگر از دلایل رکود در حوزه خودروهای تجاری دانست و افزود: بیشتر شرکت های تولیدی و بازرگانی به عنوان مشتریان اصلی این خودروها، در سال های گذشته با هدف کاهش هزینه های خود اقدام به نوسازی ناوگان تجاری تحت پوشش خود کردند که در حال حاضر به دلیل نبود قدرت پرداخت تسهیلات دریافتی صاحبان این شرکت ها اقدام به فروش خودروهای خود کرده اند.
    مقدم اظهار کرد: شاید با روند واگذاری خودروها از سوی صاحبان، وضعیت کار برای دارندگان این خودروها بهبود یابد در این شرایط اگر دولت نسبت به افزایش کرایه ها اقدام کند می توان به بهبود شرایط امیدوار بود در غیر این صورت آینده خوبی در انتظار حوزه خودروهای تجاری نخواهد بود و باید در انتظار اعتصابات بیشتر از سوی راننده ها باشیم.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو