فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران عنوان کرد

عدم واریز درآمد طرح ترافیک به خزانه

پیشنهاد تشکیل کمیته‌ رایزنی با پیمانکاران شهرداری

عصر خودرو- رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در مورد عملکرد یک ساله این کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرد.

عدم واریز درآمد طرح ترافیک به خزانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ‌ایسنا، محمد علیخانی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، در مورد وضعیت سرویس مدارس استثنایی با بیان این که برآورد هزینه برای این سرویس 12 میلیارد تومان  است و امسال در بودجه شش و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت‌: با توجه به کسری موجود به نظر می‌رسد که شهرداری تهران تنها می‌تواند هزینه 50 درصدی داشته باشد. البته من مخالف پولی شدن سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی هستم و به نظر می‌رسد که کلیت شورا نیز با رایگان شدن این سرویس موافق باشد . البته باید کسری بودجه در این زمینه  را از ردیف های دیگر و یا ارائه متمم آن را جبران کرد.

    وی در مورد شائبه دریافت عوارض تردد از بزرگراه‌های تهران با اشاره به این که این موضوع در حد ایده  برای تکمیل بزرگراه‌ها هست و هنوز طرح و لایحه‌ای در این زمینه  ارائه نشده است، گفت‌: پولی کردن بزرگراه های تازه ساخت یک شیوه سرمایه‌گذاری است که در همه دنیا مرسوم است که سرمایه‌گذار جاده ای را بسازد و برای جبران هزینه‌ها از آن عوارض دریافت کند.

    وی در مورد دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد با بیان این که دریافت عوارض تنها مربوط به محدوده طرح ترافیک است و شامل حال زوج و فرد نمی‌شود، گفت‌: قانونا تنها پلیس می‌تواند که در محدوده زوج  و فرد جریمه کند و دریافت عوارض غیر قانونی است.

    علیخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد سرانجام طرح دوچرخه در تهران با بیان این که مطالعات دوچرخه اشتراکی که انجام شد حتی برای بررسی به کمیسیون حمل و نقل ارائه نشد، خاطر نشان کرد: دوچرخه یک وسیله حمل و نقل پاک است که در همه دنیا بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود، اما تهران با وجود هزینه‌های زیاد موفق نبوده و خروجی نیز نداشته است.

    وی با اشاره به این که متاسفانه بالغ بر چند هزار دوچرخه را در پارکینگ خلیج دپو کرده و ما هم در این زمینه  تذکر دادیم، گفت‌: در بودجه 180 میلیارد تومان برای خرید موتور و دوچرخه تصویب کردیم و از آن جایی که همیشه خرید جاذبه‌های بیشتری داشته است آنها را خریداری کردند و امیدواریم که به سرانجام طرح‌های قبلی دچار نشود. هر چند که شنیده شده است پلیس هم در این زمینه  ایراداتی را گرفته است.

    علیخانی در مورد وضعیت اتوبوس‌های تهران با اشاره به این که دولت مستقیما وارد شده و بسته های حمایتی را برای نوسازی ناوگان درون و برون شهری مطرح کرده است، گفت‌: البته نوسازی ناوگان توسط سازمان شهرداری‌ها و برای همه کشور است، اما در یک سال اخیر اقدام جدی در تهران صورت نگرفته است و اخیرا نیز شرکت واحد 300 اتوبوس را اورهال (تعمیرات اساسی) کرده تا برای مهر ماه آماده باشند.

    رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در مورد خط ال آر تی در تهران با بیان این که مطالعات احداث سه خط ال آر تی در تهران تا پایان شهریور ماه تکمیل می‌شود، گفت‌: در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر تهران به شورای عالی ترافیک ارسال می‌شود.

    وی با اشاره به این که با وجود قول رییس جمهور هنوز پول یارانه اتوبوس و مترو که حدود 70 میلیارد تومان می‌شود ، پرداخت نشده است، در مورد تاثیر تحریم‌ها بر مترو، گفت‌: دولت هنوز در مورد استفاده مترو از ارز دولتی صحبتی به میان نیاورده است، اما لازم است که مترو و حمل و نقل عمومی از ارز دولتی استفاده کنند.

    همچنین به گفته علیخانی تا به این لحظه درآمد طرح ترافیک به خزانه واریز نشده است.

    رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه‌ در مورد سرانجام پارک حاشیه‌ای با بیان این که آن قدر در مورد پارک حاشیه‌ای صحبت کردم که به شوخی به می‌گویند "پدر پارک حاشیه‌ای" هستم، اظهار کرد: ما در پارک حاشیه‌ای شاهد بی نظمی هستیم و طبیعی است که برای حل مشکلات و کاهش ترافیک و آلودگی هوا باید این پارک ها ساماندهی شوند ، اما نتوانستیم تاکنون از این ظرفیت استفاده کنیم و تا حالا 350 میلیارد تومان از محل عدم اجرای پارک حاشیه‌ای ضرر کرده‌ایم.

    وی در مورد وضعیت تاکسی‌های اینترنتی نیز با اشاره به این که این تاکسی‌ها جدید هستند و ضوابط و ساز و کار آن هنوز وجود ندارد ، بیان‌ کرد: البته اخیرا در وزارت کشور آیین‌نامه‌ تاکسی‌های اینترنتی برای کل کشور در حال‌ نگارش است.

    وی با اشاره به اینکه ارتباط کمیسیون با معاونت فنی ــ عمرانی خوب است و هر گونه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهند، گفت‌: بحث ما تعامل است، چرا که یکی از اقدامات کمیسیون پایش آمار و تشخیص اولویت‌ها و سیاست‌ها است و طبیعی است که هر معاونی که در معاونت حمل و نقل ، فنی ــ عمرانی کار می‌کند باید  بر اساس سیاست‌های شورا عمل کند.

    وی با اشاره به این که متاسفانه در معاونت حمل و نقل در برخی از زمینه‌ها هماهنگی وجود ندارد و احساس می‌شود که دغدغه‌های ما مورد حساسیت نیست، گفت‌: می بینید که جلسات متعددی را با حضور معاون شهردار برگزار می  کنیم تا اقدامات پیگیری شود و حتی مهندس هاشمی نیز برای کمک و همفکری به خصوص در بحث مترو  که پیشرفت چندانی نداشته است، برگزار کرد.

    علیخانی در مورد اختلافات کمیسیون حمل و نقل و معاونت حمل و نقل، گفت‌: این طوری نیست که هر طور که بخواهند عمل کنند و نهاد نظارتی که شورا باشد کار خود را انجام می‌دهد، اما دقت داشته باشید که شورای اسلامی شهر در اجرا وظیفه ای ندارد، اما این طور هم نیست که با آنهایی که تبعیت نکنند، هیچ کاری نشود و تذکرات لازم داده شده است و قطعا اتفاقات جدی نیز می افتد.

    رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مثلا شرکت مجتمع‌های ایستگاهی در سال‌های گذشته از معاونت حمل و نقل جدا شده بود و به معاونت مالی رفت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته  طی یک سال اخیر قرار بود که این شرکت به مترو برگردد که متاسفانه با وجود ابلاغیه جدی گرفته نشد و این شرکت به مترو برگردانده نشد . ما معتقد هستیم که اگر  کارها بخواهد سلیقه‌ای انجام شود، کاری نمی‌توان پیش برد.

    وی با اشاره به این که بحث من در مورد معاونت حمل و نقل شخصی نیست و اگر عملکرد آنها هماهنگ باشد و پاسخگو باشند، مشکلات نیز حل خواهد شد، گفت‌: نه این که در خرداد ماه نامه‌ای بزنیم و بعد از تذکرات متعدد در شهریور ماه پاسخ نامه را ناقص بدهند.

    علیخانی در ادامه  با بیان این که شهرداری تهران توانست مجوز انتشار 2000 میلیارد تومان اوراق مشارکت را اخذ کند که تنها 700 میلیارد تومان آن با همکاری بانک شهر منتشر شد، اما در مورد انتشار 1300 میلیارد تومان دیگر ابهام وجود دارد، گفت‌: این‌ در حالی است که مجوز انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان شهریور ماه است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، نمی توانیم مشکلات خود را در حوزه مترو مرتفع سازیم و ما نگران هستیم .

    علیخانی در پایان همچنین در مورد عدم پرداخت مطالبه پیمانکاران نیز، با بیان این که شهردار تهران قول داده است که برای پرداخت عادلانه مطالبات پیمانکاران ساز و کاری در نظر بگیرد، گفت‌: دقت داشته باشید که به میزان مطالبات پول نداریم  و پیشنهاد  می‌شود که شهرداری کمیته‌ ای را برای رایزنی با پیمانکاران تشکیل دهد و حتی از آنها تخفیف بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو