فونیکسریمکسبهتام

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران:

رانندگی بدون گواهی نامه تخلف اول نوجوانان

عصر خودرو- رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: رانندگی بدون گواهینامه با ۳۵۳ فقره پرونده، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و در صدر جرائم نوجوانان است.

رانندگی بدون گواهی نامه تخلف اول نوجوانان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس پوریانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی شهید فهمیده اظهار کرد: این مجتمع تنها مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است که طبق قانون همه اعمال مجرمانه افراد زیر 18 سال در مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به اعمال معارض با قانون اطفال و نوجوانان رسیدگی می‌شود و در تهران، مجتمع قضایی شهید فهمیده برای این منظور در نظر گرفته شده است.
    وی گفت: در این مجتمع با حضور مشاوران دادگاه اطفال و نوجوانان، موضوع مواد 298 و 410 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 و وکلای موضوع ماده 347 و 415 همین قانون و والدین و سایر اشخاص موضوع ماده 413 قانون مزبور، اقدام به رسیدگی می‌شود.

    پوریانی ادامه داد: رانندگی بدون گواهینامه با 353 پرونده، بیشترین آمار و در صدر جرائم نوجوانان است؛ همچنین ضرب و جرح عمدی با 335 مورد، سرقت مستوجب تعزیر 289 مورد و ایراد صدمات بدنی غیرعمدی ناشی از بی‌احتیاطی در امر رانندگی 94 مورد و توهین به اشخاص 76 مورد بوده است.

    رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: ورودی پرونده در مجتمع قضایی شهید فهمیده درشش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته تقریبا 50 درصد کاهش داشته است؛ به‌عنوان نمونه در شش ماهه سال گذشته رانندگی بدون پروانه 792 مورد بوده که امسال به 353 مورد رسیده است.

    پوریانی تصریح کرد: تاکنون برای ساختمان‌های مربوط به مجتمع‌های قضایی در تهران کاملا در مضیقه بودیم؛ اما با لطف ریاست قوه قضاییه تقریبا 16-17 ساختمان جدید احداث شد و ساختمان جدید مجتمع قضایی شهید فهمیده در حال احداث است و تقریبا 80 درصد رو به پیشرفت بوده؛ اما مبلغی حدود 3 تا 4 میلیارد بودجه برای تکمیل آن نیاز است که امیدواریم دولت با اختصاص اعتبار لازم در تکمیل این ساختمان همکاری لازم را داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو