فونیکسریمکسبهتام

بسته شدن ۵۰ خیابان لندن در روز جهانی عاری از خودرو

عصر خودرو- در روز جهانی "عاری از خودرو" همزمان با ممنوعیت تردد خودروها در شماری از خیابان ها و شهرهای جهان، حدود ۵۰ خیابان در لندن بر روی خودروها بسته می شود.

بسته شدن ۵۰ خیابان لندن در روز جهانی عاری از خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روز شنبه 22 سپتامبر (امسال برابر با 31 شهریور ماه)، به عنوان روز جهانی "عاری از خودرو" در سراسر جهان گرامی داشته می شود و به همین مناسبت، شماری از خیابان های پایتخت انگلیس نیز بر روی خودروها بسته خواهد شد.
    شهرداری های محلات لندن، امروز سه شنبه نام این خیابان ها را منتشر کردند تا شهروندان از محدودیت های تردد با خودرو در این روز آگاه و برای آن آماده شوند.
    هدف از نامگذاری این روز جهانی و نیز محدویدت ترددها، مبارزه با آلاینده های هواست و شهروندان نیز قادر خواهند شد از خیابان ها برای بازی و تفریح و نیز تقویت روابط اجتماعی با همسایگان بهره گیرند.
    به نوشته روزنامه ایوینینگ استاندارد، براساس برنامه ریزی شهرداری لندن، در روز جهانی عاری از خودرو، خیابان هایی که بر روی خودروها بسته می شود، به مردم و به کودکان و نوجوانان واگذار می شود تا بدون نگرانی از تردد خودروها، به فعالیت های اجتماعی مشغول شوند.
    " فیونا ساترلند" (Fiona Sutherland)، یکی از مسوولان برگزار کننده این طرح در لندن در مصاحبه با روزنامه ایوینینگ استاندارد گفت: با بستن خیابان ها بر روی خودروها در ساعاتی از ماه یا سال، خیابان ها بار دیگر به مردم واگذار می شود.
    وی افزود: خیابان های لندن، 80 درصد از فضای عمومی را در این شهر تشکیل می دهند که به عنوان یک منبع گرانقیمت اجتماعی، فقط برای توقف یا تردد خودروها اختصاص یافته است.
    شهرداری لندن و سازمان های هوادار محیط زیست امیدوارند بستن شماری از خیابان ها در روز جهانی عاری از خودرو، به بهبود وضعیت هوای این شهر کمک کند و با کاهش سروصدای ناشی از خودروها، بر جذابیت شهر بیافزاید.
    هوای ناسالم در انگلیس سالانه به 40 هزار مرگ زودرس منجر می شود و برآورد شده است که حدود 6 میلیارد خسارت به این کشور وارد می کند.
    مراسم روز جهانی عاری از خودرو از سال 1995 میلادی ابتدا در شهرهای ریکیاویک ایسلند، باث در انگلیس و لا روشل در فرانسه برگزار شد و کمیسیون اروپایی در سال 2000 میلادی آن را حمایت کرد.
    مراسم ویژه این روز اکنون در هزاران شهر در سراسر جهان برگزار می شود و در شماری از شهرهای کشورهایی همچون اندونزی و سنگاپور و کلمبیا، ممنوعیت تردد خودروها به یک روز در هفته، معمولا یکشنبه ها، گسترش یافته است و مردم در یکی از روزهای هفته، استفاده از خودرو را کنار می گذارند و با پای پیاده و یا دوچرخه در خیابان ها تردد می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو