فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع لوازم رفاهی و آپشن های مختلف خودرو + فهرست قیمت

معمای بازار لوکس فروشان

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم به یکی دیگر از بازارهای ناخوشایند این روزهای اتومبیل سر بزنیم؛ بازاری که سهم بزرگ و مهمی در تامین قطعات خودرو دارد و این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

معمای بازار لوکس فروشان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هدف ما از ارائه این مطلب، ضمن بررسی بازار آپشن و لوازم رفاهی خودروهای درون شهری ایران، بیان مشکلات مشتری ها و همچنین فروشندگان این راسته است که این روزها گریبانگیر آنها شده و معمای رکود بازار و عدم جذب مشتری آنها معلوم نیست چه زمانی پاسخ داده می شود. در انتها نیز سعی داریم توجه شما را به جدیدترین قیمت انواع این قطعات لوکس جلب کنیم اما باید خاطرنشان کرد این قیمت ها تقریبی بوده و در این آشفته بازار و در شهرستان های مختلف ممکن است این نرخ ها متفاوت باشد. 

    در این بازار چه می گذرد؟
    نخستین اتفاقی که در این بازار کاملا ملموس است کاهش تعداد مشتری های بازار لوکس فروشان، علی‌الخصوص راسته خیابان ملت یا همان چراغ برق بوده که طبق گفته بازاریان، اندک مشتری هایی هم که به فروشگاه ها مراجعه می کنند با دیدن قیمت ها پا به فرار می گذارند. رکود و نایاب بودن قطعات لوکس و آپشن های رفاهی که مبدا اصلی آنها کشور چین، کره و ژاپن بود حالا این بازار را با چالش عظیمی مواجه کرده است که فروشندگان دلیل همه این اتفاقات را نوسان قیمت ارز و مشکلات عدیده در ترخیص کالاها از گمرک عنوان می کنند. کلی فروشان این راسته فقط با پول نقد با شهرستان ها معامله می کنند و از طرفی چک های برگشتی نیز در این بازار به وفور به چشم می خورد. بیشترین افزایش قیمت در این راسته گریبان لوازم صوتی و تصویری مختص خودرو را گرفته است بطوریکه قیمت یک رادیو پخش دو کاناله و فلش خور که 4 ماه قبل 250.000 تومان بود حالا تقریبا به نیم میلیون تومان رسیده است. مردم نیز به خرید کالاهای ضروری در این بازار روی آورده‌اند و از خرید لوازم لوکس و تزئینی پرهیز می کنند. گفته می‌شود گارانتی قطعات این راسته نیز به مشکل برخورده و عدم تامین قطعات یدکی در این بازار باعث شده تا مشتری های بدشانس، دست خالی این بازار را ترک کنند. گرچه بر طبق تحلیل‌های گوناگون گفته می‌شود بازار قطعات خودرو با بازگشت تحریم ها حال و روز خوشی را تجربه نخواهد کرد، اما مثال بارز این بازار، مشت نمونه خروار است بطوریکه احوال بازار قطعات بدنه و یدکی اتومبیل‌های داخلی را می‌توان تنها با نگاه به وضعیت این بازار درک کرد چراکه بازار لوکس‌فروشان، قطعات ریز بسیاری را در بر می‌گیرد و می‌توان گفت بزرگترین بازار قطعات خودرو در ایران محسوب می شود. به هر روی امیدواریم معمای این بازار در آینده‌ای نه‌چندان دور حل شده و مردم با قیمت های بسیار نازل به این بازار مراجعه کنند اما بطور کلی باید خاطرنشان کرد در حال حاضر وقت مناسبی برای خریدهای گران‌قیمت از این بازار نیست!

    * محمد ملکی‌زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو