فونیکسریمکسبهتام

«عصر خودرو» خبر جنجالی آمریکایی ها را پیگیری کرد

فولکس‌واگن از ایران نمی‌رود

عصر خودرو- فولکس‌واگن اعلام کرد برخلاف اخبار منتشر شده مبنی بر خروج این شرکت از بازار ایران، این خودروساز آلمانی برنامه‌ای برای خروج از بازار کشورمان ندارد. "عصر خودرو" به جزییات بیشتری در این زمینه دست یافته است که نشان از عزم فولکس‌واگن برای حضور در بازار ایران دارد.

فولکس‌واگن از ایران نمی‌رود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، درحالی‌که ساعاتی پیش اخباری مبنی بر برنامه فولکس‌واگن برای ترک بازار ایران منتشر شد، این خودروساز آلمانی هرگونه توافق با آمریکا برای خروج از بازار ایران را تکذیب کرد.
    یک منبع آگاه در زمینه روابط فولکس‌واگن و ایران در پاسخ به "عصر خودرو" در زمینه برنامه این شرکت در زمینه خروج از بازار ایران این خبر را تکذیب کرد و آن را موضع سفیر آمریکا در آلمان خواند. علاوه بر این، نسخه آنلاین اشپیگل نیز دقایقی پس از انتشار خبر خروج فولکس‌واگن از ایران، به نقل از این شرکت خبر خروج از بازار ایران را تکذیب کرد. اشپیگل تأکید کرده است "ترامپ تصور می‌کند فولکس‌واگن را (بر ضد ایران) روی خط آورده است اما فولکس‌واگن این مسئله را تکذیب می‌کند."
    علاوه بر این‌ها رسانه‌های انگلیسی‌ زبان نیز به نقل از AFP نوشته‌اند یک منبع آگاه نزدیک به این موضوع تأکید کرده است که هرچند فولکس‌واگن تأثیر تحریم‌های آمریکا را مدنظر دارد اما تاکنون به هیچ توافقی با آمریکا (در زمینه فعالیت‌های این شرکت در ایران) دست پیدا نکرده‌اند.
    علاوه بر این، رویترز نیز به نقل از مقامات این شرکت آلمانی نوشت خبر منتشر شده از سوی بلومبرگ صحت ندارد. یک منبع آگاه به رویترز گفته است موضع فولکس‌واگن در قبال ایران تغییری نکرده است.
    بر اساس اخبار به دست آمده از سوی "عصر خودرو" از یک منبع آگاه نزدیک به فعالیت‌های فولکس‌واگن در ایران، گروه فولکس‌واگن به دنبال راهی است که بتواند به هر شکل ممکن فعالیت‌های خود را در بازار ایران ادامه دهد، حتی اگر لازم باشد برای دور شدن از تحریم‌های ایران، سطح فعالیت‌های خود را در ایران کاهش دهد.
    گروه فولکس علاوه بر عرضه خودروهای سواری فولکس‌واگن که در فاز نخست به‌صورت CBU وارد ایران شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در مراحل بعدی تولید آن در ایران آغاز شود، از طریق دو مجموعه تجاری ساز خود اسکانیا و MAN نیز در بازار ایران حضور داشته و در این میان حضور این شرکت از طریق برند اسکانیا حضور بسیار پررنگی هم بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع و البته پتانسیل هلی بالای بازار ایران به نظر می‌رسد مدیران فولکس‌واگن قصد دارند به هر شکل ممکن به حضور خود در بازار کشورمان ادامه دهند و در این زمینه به دنبال یافتن راه‌حلی میانی هستند تا بتوانند ضمن دور شدن از تحریم‌های احتمالی آمریکا، از بازار پررونق ایران نیز استفاده کنند.
    ظهر امروز بلومبرگ نوشت مقام‌های آمریکایی توانسته‌اند فولکس‌واگن را متقاعد کنند که از بازار ایران خارج شود. این اظهارات در حالی از سوی سفیر آمریکا در آلمان مطرح شد که به گفته این مقام آمریکایی دولت ترامپ فولکس‌واگن را متقاعد کرده است تا به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا پایبند شود.
    ریچارد گرنل دیروز گفته بود که چند هفته اخیر را به مذاکره با فولکس‌واگن گذرانده و بر سر جزئیات نوع روابط پساتحریمی این شرکت آلمانی با ایرانی‌ها، توافقاتی حاصل شده است.
    رویترز اما به نقل از یک منبع مرتبط با فولکس‌واگن گفته که کسی در این کارخانه با گرنل مذاکره‌ای نداشته است. سخنگوی فولکس‌واگن هم گفته که موضع این مجموعه صنعتی در قبال ایران تغییری نکرده است.
    خبرنگار رویترز برای راستی‌آزمایی ماجرا، با سفارت آمریکا در برلین تماس گرفته و کریستینا هیگینز سخنگوی این هیأت دیپلماتیک بدون ارائه پاسخی روشن در خصوص داستان فولکس‌واگن، گفته: "سفیر آمریکا (در آلمان) مدتی است که مدیران اجرایی و رهبران صنایع مذاکراتی دارد و از آن‌ها می‌خواهد که از قواعد تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم