فونیکسریمکسبهتام

اتوبوس اینترنتی، راهکار جدید چین در حمل و نقل شهری

عصر خودرو- طرح ابتکاری چین برای کرایه اتوبوس به صورت آنلاین و اینترنتی یکی از تازه ترین اقدامات این کشور برای حل معضل ترافیک و کمبود خودرو برای جابجایی مسافر در شهرهای پر جمعیت است.

اتوبوس اینترنتی، راهکار جدید چین در حمل و نقل شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  ترافیک بیش از حد، آلودگی هوا، کمبود تاکسی و بالا بودن هزینه های حمل و نقل شخصی از جمله عواملی است که باعث شده است تا چین ایده اتوبوس اینترنتی و انلاین را همانند تاکسی اینترنتی اجرا کند.
    بر اساس این طرح جدید که فعلا در شهر پکن و از سوی اداره ترابری پایتخت چین به اجرا در خواهد آمد کسانی که می خواهند در یک مسیر، تردد کنند می توانند یک اتوبوس در اینترنت کرایه کنند.
    طرح اتوبوس آنلاین به مسافرانی که در یک مسیر حرکت می کنند، این امکان را می دهد که دیگر زمان زیادی را در صف های طولانی اتوبوس ها منتظر نشوند.
    شمار زیادی از اتوبوس ها نیز اغلب اوقات در ایستگاه های مرکزی هستند و رانندگان آنها باید منتظر ساعت تردد باشند این طرح به آنها نیز امکان می دهد بدون در نظرداشت برنامه زمانی برای انتقال مسافرانی که اتوبوس را آنلاین کرایه کرده اند، حرکت کند.
    در بسیاری از نقاط پر جمعیت شهر پکن که مناطق تجاری محسوب می شود و شرکت های زیادی در آنها قرار دارد، این طرح می تواند کاربرد زیادی داشته باشد.
    این طرح انعطاف پذیری بالایی خواهد داشت وقتی یک مسافر، اتوبوس را به صورت اینترنتی کرایه کرد، منتظر دیگر مسافران می ماند و وقتی ظرفیت خودرو تکمیل شد راننده اتوبوس به محل مورد نظر اعزام خواهد شد تا مسافران را انتقال دهد.
    با این حساب بتدریج یک شبکه اتوبوسرانی آنلاین در شهر پکن شکل خواهد گرفت که مسافران با استفاده از فناوری های نرم افزاری اینترنت آنها را کرایه می کنند.
    'شو کانگ مینگ' از کارشناسان امور ترابری در شهر پکن می گوید چون اتوبوس ظرفیت بیشتری برای انتقال مسافران دارد کرایه آنها برای مردم مقرون به صرفه و مناسب خواهد بود.
    او افزود اگر کسانی که در یک اتوبوس جا می شوند بخواهند تاکسی کرایه کنند باید هزینه بیشتری پرداخت نمایند از طرف دیگر به دلیل محدودیت، تاکسی ها نیز نمی توانند همزمان این خدمات را به طور گسترده ارایه کنند به همین دلیل مسافران همیشه باید برای کرایه تاکسی انتظار زیادی بکشند.
    افزون بر این یک مسافر به تنهایی نمی تواند یک اتوبوس کرایه کند و مجبور خواهد بود برای جمع شدن دیگر مسافران، زمانی را در انتظار بماند.
    'جیم لانگ' دانشجوی دانشگاه مطالعات خارجی پکن در مورد اجرای این طرح می گوید با اجرای این طرح، ما دانشجویان با هزینه کمتری می توانیم تردد کنیم.
    او تاکید کرد برای مثال وقتی که با هم قرار می گذاریم به سینما یا کتابخانه مرکزی شهر برویم اتوبوس اینترنتی بهترین ایده است.
    اما همه چیز آنطور که باید در این زمینه حل نشده است یکی از این موارد استفاده از نرم افزارهای دقیق مبتنی بر جی پی اس است.
    با این وصف اگر این طرح به طور کامل اجرایی شود و در میان مردم جا بیافتد می تواند باعث کاهش ترافیک شهری در پکن گردد شهری که 23 میلیون جمعیت و بیش از 6 میلیون خودرو دارد و دیگر لازم نیست هر مسافر با یک تاکسی در شهر تردد کند.
    این طرح، تازه ترین اقدام دولت محلی پکن در کنار طرح های دیگر قبلی از جمله استفاده از دوچرخه های اینترنتی است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط