فونیکسریمکسبهتام

«عصر خودرو» همزمان با اعلام زمان پیش فروش از سوی ایران خودرو بررسی کرد

سیاست های مقطعی تا چه اندازه در کاهش قیمت ها تاثیر گذار است؟

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: حتی با وجود قرار گرفتن تعداد زیادی از محصولات ایران خودرو، باز هم شاهد اتفاق خاصی در بازار این خودروها نخواهیم بود.

سیاست های مقطعی تا چه اندازه در کاهش قیمت ها تاثیر گذار است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    امید رضایی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»،  در تشریح وضعیت بازار محصولات ایران خودرو پس از آغاز پیش فروش این خودروها اظهار کرد: این اقدامات همانند مسکن عمل می کند و حتی با وجود تمهیدات پیش بینی شده باز هم راه فرار وجود دارد.
    وی با تاکید بر این که تصمیماتی از این دست مقطعی است و با این سیاست نمی توان قیمت خودرو را تثبیت کرد، افزود: شاید اقداماتی از این دست در دوره زمانی کوتاهی تاثیرگذار باشد اما در درازمدت به جای پیشین خود باز می گردد ونمی تواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد در این شرایط تعریف سناریویی و حرکت گام به گام بانک ها می تواند در درازمدت به خریداران خودرو کمک کند که در این شرایط نقدینگی مورد نیاز خودروسازان از طریق خریداران وارد صنعت خودرو می شود.
    این کارشناس صنعت خودرو این روند را راهی برای بهبود صنعت با اقساط بلند مدت و وام های کم بهره اعلام و اظهار کرد: دولت باید یارانه بخش خودرو را به شکل های دیگری اختصاص دهد که البته مشخص نیست این بودجه و این سیاست امکان پذیر است یا خیر.
    رضایی ادامه داد: هرچند این فروش همانند مسکن مقطعی عمل می کند اما باید یک بار برای همیشه قیمت و تکلیف صنعت خودرو را برای همیشه مشخص کرد چرا که تجربه فعلی بعد از 40 سال نشان داد سیاست های گذشته نمی تواند مشکلات خودروسازی وقطعه سازی را حل کند.
    وی با بیان این که صنعت خودرو نیازمند نگاه کلان است و باید سازوکاری برای آن تعریف شود چرا که سازوکار دستوری در این صنعت پاسخگو نخواهد بود، گفت: صنعت خودرو نیازمند آزادسازی تمام عیار و تجارت بین المللی در آن است زیرا اگر قرار است با سیاست های دستوری به این صنعت نگاه شود ، سیاست توسعه ای در پیش گرفته نشود و شرایط رقابتی واقعی ایجاد نشده باشد، این صنعت به جایی نخواهد رسید.
    این کارشناس صنعت خودرو آزادسازی هوشمندانه با توجه به عرضه و تقاضا را موفق آمیز دانست و گفت: آزادسازی افسار و گسیخته که توان خرید آن در بازار وجود نداشته باشد کمکی نخواهد کرد.
    این اظهارات در حالی مطرح می شود که بررسی قیمت خودروهای اعلامی در فهرست پیش فروش خودروها نشان از کاهش قیمت این خودروها دارد به طوری که قیمت پژو 405 که در روز گذشته با 52 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شد به 50 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافته است.
    در همین حال بررسی قیمت 206 تیپ 2 نیز نشان از کاهش قیمت ها دارد به طوری که قیمت این خودرو از 61 میلیون و 800 هزار تومان روز شنبه بعد از اعلام خبر پیش فروش ها به 60 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافته است. تیپ 5 این خودرو نیز از 70 میلیون تومان به 69 میلیون تومان رسیده است.
    سمند EF7 نیز با 2 میلیون تومان اختلاف از 56 میلیون تومان به 54 میلیون تومان کاهش داشته و دنا نیز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده و از 81 میلیون تومان به 77 میلیون تومان رسیده است.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو