فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط :

۵۰ هزار گواهی اسقاط خودرو بی‌مشتری مانده است

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده گفت: در پی ممنوعیت واردات خودرو حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط خودروی فرسوده تولیدی در مراکز اسقاط، بدون مشتری مانده و باعث ضرر و زیان این واحدها شده است.

۵۰ هزار گواهی اسقاط خودرو بی‌مشتری مانده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مصطفی جودی  اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه که دولت واردات خودرو را ممنوع کرد، گواهی‌های اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودرو نیز بی‌مشتری مانده است.

    وی با بیان اینکه در گذشته روال کار به این صورت بود که واردکنندگان خودرو به ازای واردات هر دستگاه خودرو، چهار تا هشت دستگاه خودروی سواری فرسوده را از رده خارج می‌کردند، خاطرنشان کرد: در این فرایند مراکز اسقاط، خودروهای سواری فرسوده را از مردم خریداری و اسقاط می‌کردند و گواهی اسقاط آن‌را به واردکنندگان خودرو می‌فروختند.

    عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: در این شرایط اتفاقی که افتاده آن است که از ابتدای تیر ماه به دلیل توقف واردات خودرو، گواهی‌های اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نیز بی‌مشتری مانده است.

    وی افزود: در حال حاضر حدود 50 هزار گواهی اسقاط بدون استفاده در مراکز اسقاط خودرو وجود دارد که با توجه به نرخ دولتی دو میلیون و 500 هزار تومانی هر گواهی، حدود 125 میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط بلوکه شده و بلااستفاده مانده است.

    جودی با بیان اینکه از ابتدا نیز این روال که اسقاط خودروهای فرسوده به واردات خودرو گره زده شود کار درستی نبود، تصریح کرد: در این شرایط مسوولان مربوطه باید تصمیم‌گیری کنند که آیا معتقد به حفظ و بقای واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده هستند یا نه.

    وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در حالت تعطیل به سر می‌برند و هیچ فعالیتی در آنها صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که این واحدها متعلق به بخش خصوصی هستند و مالکان آن نمی‌توانند بیش از این ضرر و زیان را تحمل کنند.

    عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دولت باید منابع مستقل و پایداری برای اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پیش‌بینی کند. طبق استانداردهای جهانی ما باید بیش از تعداد خودروهایی که هر ساله شماره‌گذاری و وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند، اسقاط خودروهای فرسوده را داشته باشیم در حالیکه در عمل چند ماهی است که اسقاط خودرو کاملا متوقف شده است.

     از ابتدای تیر ماه با مصوبه دولت واردات بیش از 1400 قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو متوقف شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو