فونیکسریمکسبهتام

پیش فروش ایران خودرو سودی برای خریداران دارد؟

عصر خودرو- همزمان با اعلام طرح پیش فروش ایران خودرو و اعلام شرایط ویژه برای ثبت نام کنندگان، این پرسش مطرح می شود که آیا خرید خودرو از طرح پیش فروش ایران خودرو برای خریداران سودده خواهد بود؟

پیش فروش ایران خودرو سودی برای خریداران دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، همزمان با اعلام زمان پیش فروش 53 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران خودرو برنامه ریزی برای ثبت نام از سوی خریداران این محصولات آغاز شده اما نکته اساسی در این شرایط این است که آیا با تعیین شرایط پیش بینی شده برای فروش این خودروها، خرید این محصولات برای کسانی که مصرف کننده واقعی نیستند، سودده خواهد بود یا خیر؟
    در ماه های گذشته و همزمان با افزایش فاصله قیمت حاشیه بازار و کارخانه، تقاضا برای خرید به شکل چشمگیری افزایش یافته و منجر به ورود خریداران و مصرف کنندگان غیرواقعی به این بازار شده است . خریدارانی که به دنبال کسب سودهای میلیونی اقدام به ثبت نام کرده و حتی تا زمان موعد تحویل خودرو نیز منتظر نمی مانند و تنها با فروش حواله های خود سود مورد نظر را کسب می کنند.
    اما پیش فروش محصولات ایران خودرو که از فردا آغاز می شود همراه با شرایط ویژه ای خواهد بود که خریداران واقعی را ترغیب به خرید کند.
    ایران خودرو در این راستا محدود کردن ثبت نام برای خودرو اولی ها و یا افراد فاقد خودرو با اعتماد به مشتریان و تکمیل فرم خود اظهاری را در برنامه قرار داده است همچنین افرادی که در 18 ماه گذشته از ایران خودرو خریداری کرده اند، امکان ثبت نام در این طرح را ندارند. در این ثبت نام علاوه بر شرایط محدود کننده قبلی، فهرست کد ملی مشتریانی که در ثبت نام اخیر شرکت سایپا موفق به ثبت نام شده اند از شرکت سایپا اخذ و امکان ثبت نام آنان وجود نخواهد داشت
    داشتن گواهینامه و عدم مالکیت خودرو در زمان ثبت نام از دیگر مواردی است که در پیش فروش محصولات ایران خودرو مورد تاکید قرار گرفته که در ابتدا به صورت خود اظهاری اخذ و در زمان تحویل خودرو بر اساس استعلام های لازم راستی آزمایی خواهد شد و در صورت اثبات خود اظهاری اشتباه،اصل ودیعه در زمان تحویل بازپرداخت می شود.
    این شرایط در کنار غیرقابل فروش بودن خودروها، باعث دور شدن واسطه ها و دلالان از طرح جدید پیش فروش شده چرا که امکان کسب سود بیشتر را از آن ها خواهد گرفت و آن ها را برای رسیدن به سود با دردسرهای بیشتری همراه می سازد.
    موعدهای تحویل طولانی مدت نیز از دیگر مواردی است که انگیزه دلالان برای ورود به این طرح را کاهش می دهد چرا که برای تحویل خودروهای پرتقاضای این گروه خودروسازی زمان بیشتری پیش بینی شده که با این احتساب حتی فروش حواله نیز سودی برای ثبت نام کنندگان ندارد.
    این در حالیست که در حال حاضر حواله اردیبهشت و خرداد 98 در بازار موجود بوده اما خریداری ندارد. در همین حال نگاهی به قیمت ها در بازار نشان می دهد که همزمان با اعلام زمان پیش فروش، قیمت ها در بازار روند کاهشی به خود گرفته و با این احتساب باید این دوره از پیش فروش ایران خودرو را فرصتی مناسب برای خریداران واقعی دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو