فونیکسریمکسبهتام

راز متفاوت بودن «رنو» در بازار خودرو

عصر خودرو- داستان رنو با تبلیغات ویژه این شرکت در فرانسه شروع شد. تبلیغات شرکت رنو با انعکاس و گاهی پیش‌بینی تحولات اجتماعی، نگاهی ویژه به زندگی مردم فرانسه دارد. طنز و رویکرد جسورانه و خلاقانه از نشانه‌های تبلیغات رنو هستند. رنو با ریسک کردن و به چالش کشیدن ایده‌هایی که از کمپین‌های تبلیغاتی خود به دست می‌آورد، امنیت مدل‌‌های خودرو را به نمایش می‌گذارد یا به واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردم فرانسه اشاره می‌کند.

راز متفاوت بودن «رنو» در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، در سال 1898 رنو تبلیغاتش را شروع کرد تا نام شرکت را همه جا پر کند. اولین آگهی این شرکت یک چالش واقعی بود: لویی رنو با اولین مدل خودروی خود، روی یکی از سراشیبی‌های تند پاریس رانندگی می‌کرد. او اولین نفری بود که این کار بزرگ را انجام داد و همین باعث شد سفارش‌های زیادی بگیرد.

    شرکت رنو برای استقبال باشکوه از مشتریان خود، در سال 1910 محصولاتش را در خیابان شانزه لیزه در قلب پاریس به نمایش گذاشت و در واقع یکی از اولین تولیدکنندگان خودرو بود که این کار را انجام داد. این نمایش اعتبار باعث شد بین دو جنگ جهانی، رنو با تکیه بر شهرت و اعتبار خود برای جذب مشتریان جدید، خودروهای لوکس به فروش برساند. پس از جنگ جهانی دوم، رنو که حالا یک شرکت دولتی محسوب می‌شد، وظیفه تولید خودروهای محبوب با قیمت نسبتا پایین را داشت و توانست در سال‌های شکوفایی بعد از جنگ بدرخشد.

    این متناسب‌سازی قیمت، دلیل موفقیت رنو در بازارهای سختی همچون هند بوده است. طبق پیش‌بینی‌ها هند در حال تبدیل شدن به سومین بازار مصرف وسایل نقلیه است. در شرایطی که فروش خودرو در کشورهایی مثل برزیل، آمریکا و ژاپن در حال کاهش است، هند تا سال 2020 به یک بازار قوی خودرو تبدیل می‌شود. اما نفوذ به بازار هند کمی مشکل است و بسیاری از خودروسازهای بزرگ دنیا مثل جنرال موتورز فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده‌اند. اما رنو از طریق یک تحقیق بازار گسترده برای شناسایی مشتریان، با مدل‌های کویید و داستر خود توانست موفقیت قابل توجهی در هند به دست بیاورد.

    در سال 1972، رنو 5 معروف به خودروی متفاوتی در کل دنیا تبدیل شد که با رنگ‌های متنوع و روشن توجه جوانان را جلب کرد و این موضوع در تبلیغات شرکت مشهود بود. کلا خودروهایی که رنو در دهه 70 تولید کرد، تقریبا به هر بودجه‌ای می‌خورد.

    شعار «خودروهایی برای زندگی کردن» از دهه 80 رواج یافت که به بهترین شکل تفکر برند رنو را در طول چند دهه منعکس می‌کند. رنو که متخصص تولید خودروهای جمع و جور است، این روند خود را در دهه 90 با معرفی تویینگو تکرار کرد.  در سال 2010، رنو استراتژی طراحی جدیدی اتخاذ کرد و این نوسازی طراحی در سال 2012 با معرفی مدل کلیو (Clio) شکلی عملی به خود گرفت و سپس با معرفی مدل کپچر برند رنو احیا شد. حالا رنو با استفاده از سلبریتی‌های معروف در تبلیغاتش تصویری از یک برند آشنا را منتقل می‌کند که به مردم نزدیک است و آنها را درک می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو