فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

پیش فروش خودرو نقدینگی را کنترل و برای خودروسازان ایجاد تعهد می‌کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ثبات نرخ ارز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، حتی این امکان وجود دارد نرخ آن بیشتر از نرخ فعلی ارز باشد اما باید آن را ثابت نگه دارند و این موضوع موجب ثبات در جامعه می‌شود.

پیش فروش خودرو نقدینگی را کنترل و برای خودروسازان ایجاد تعهد می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمدرضا منصوری ، در خصوص وضعیت بازار خودرو در کشور، اظهار داشت: پول‌های سرگردانی که زمانی به سمت بازار سکه و ارز حرکت می‌کرد در حال حاضر بازار خودرو را انتخاب کرده، میزان تولید و جامعه تغییر نکرده اما حجم انبوه تقاضا به دلیل نگرانی از آینده است و همین موضوع باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شده.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت زمانی می‌تواند بازار را مدیریت کند که قیمت دلار را به میزان واقعی و ثابت برساند، گفت: ثبات نرخ ارز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، حتی این امکان وجود دارد نرخ آن بیشتر از نرخ فعلی ارز باشد اما باید آن را ثابت نگه دارند، این موضوع موجب ثبات در جامعه می‌شود.

    نماینده مردم و ساوه زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با پیش فروش خودرو می‌تواند بخشی از نقدینگی موجود در جامعه را جمع‌آوری و تعهدی را برای خودروسازان ایجاد کرد، ادامه داد:باید شرایطی فراهم شود تا تنها متقاضیان واقعی امکان ثبت نام در طرح‌های پیش فروش خودرو را داشته باشند و خودروسازان مشتریان واقعی را شناسایی کنند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با قراردادن فیلترهایی در مسیر ثبت‌نام در طرح‌های پیش فروش تعداد مشتریان ریزش می‌کند و تنها مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی باقی می‌مانند، عنوان کرد: این اقدامات نیازمند مدیریت است تا خودرو به دست دلالان نرسد، معمولا دلالان این ریسک را نمی‌کنند که با مشخصات فرد دیگری در طرح‌ها ثبت نام کنند و خودرو به نام فرد دیگری باشد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که مدیریت صحیح در زمینه اقتصاد دست پیدا کنیم و شاهد ثبات در نرخ ارز و کاهش و کنترل نقدینگی موجود در جامعه باشیم./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط