فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان صمت استان همدان:

تلاطم‌های بازار قطعات خودرو با ثبت سفارش فروکش می‌کند

عصر خودرو- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه مصوبه تخصیص ارز ۴۲۵۰ تومانی برای حل مشکلات قطعه‌سازان از سوی وزارتخانه در دستور کار قرار دارد و در مراحل پایانی خود است، بیان کرد: مقرر شده مشکل واردات و ترخیص مواد اولیه قطعه‌سازان از گمرگ به صورت کشوری با تصویب مصوبه فوق برطرف شود.

تلاطم‌های بازار قطعات خودرو با ثبت سفارش فروکش می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  حمیدرضا متین   عنوان کرد: برخی از قطعه‌سازان با روابط کاری که با صادرکنندگان در سامانه نیما داشتند، ارز مورد نیاز خود را تأمین کردند و مشغول تولید هستند و مشکلی در این زمینه ندارند.

    وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های صورت گرفته هنوز ارزی به قطعه‌سازان تعلق نگرفته است، افزود: امیدواریم یکسری از موارد خاص در جدول 25 قلم کالای ضروری برای تخصیص ارز 4250 هزار تومانی قرار بگیرد که مشکلات تولید و تأمین مواد اولیه آنها نیز مرتفع شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مشکل قطعه‌سازان درباره تأمین مواد اولیه است و مشکل جدی در زمینه تولید ندارند، بیان کرد: با وضع کنونی قطعه‌سازان تا دو ماه دیگر نیز با این روند می‌توانند تولید داشته باشند که با برطرف شدن موانع واردات و ترخیص کالا از گمرکات و تخصیص ارز مشکل این بازار نیز برطرف می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه تا 20 مهرماه امسال با ثبت سفارش‌ها و تخصیص‌هایی که صورت می‌گیرد در بازار قطعات خودرو تلاطم‌های به وجود آمده فروکش می‌کند، خاطرنشان کرد: بازار قطعات خودرو با کمی کمبود مواجه است که علت آن ایجاد وقفه‌ای بود که در واردات و ثبت سفارش در اردیبهشت تا تیرماه صورت گرفت که از اواخر مرداد تا کنون با عادی شدن واردات این روند به سمت ثبات بازار قطعات خودرو و برطرف شدن مشکلات تأمین مواد اولیه منجر خواهد شد.

    متین با بیان اینکه برخی از قطعه‌سازان به علت نامشخص بودن نرخ ارز بازار ثانویه و عدم مهارت کافی در ایجاد رابطه کاری با صادرکنندگان در سامانه نیما دچار مشکلاتی شدند، افزود: این قطعه‌سازان درحال حاضر دچار مشکل تأمین مواد اولیه هستند که با تمهیدات صورت گرفته در زمینه تخصیص ارز دولتی 4250 هزار تومانی امیدواریم مشکلات این قطعه‌سازان برطرف شود.

    وی در ادامه با اشاره به وجود هفت واحد شاخص قطعه‌ساز خودرو در استان همدان اظهار کرد: سه واحد در شهر همدان، دو واحد در شهرستان رزن، یک واحد در شهرستان تویسرکان و یک واحد نیز در ملایر مشغول به فعالیت هستند که مابقی تولیدکنندگان سفارش‌های مربوط به این هفت واحد قطعه‌ساز را تولید می‌کنند.

    متین ضمن اشاره به اینکه قطعه‌سازان 11 قطعه از شرکت پژو فرانسه را تحت لیسانس همین شرکت تولید و صادر می‌کردند، گفت: در زمینه مشارکت و همکاری با شرکت‌های باتجربه خارجی این سابقه را قطعه‌سازان استان دارند که با توجه به شرایط کنونی اولویت فعلا تمرکز بر تأمین نیاز داخلی است و تمایلی به تولید در بحث صادرات نداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو