فونیکسریمکسبهتام

حرکت به سمت مرگ

عصر خودرو- همه تصور می کنند، رانندگان در هنگام رانندگی تمام حواسشان به جلوست ولی آمار پلیس چیز دیگری را می گوید زیرا مهمترین علت تصادف رانندگی بی توجهی به جلو با ۳۷ درصد است.

حرکت به سمت مرگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، امروز هفتم مهر روزی است که به بهانه رشادت‌های آتش نشانان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. سال 1359 درست در همین روز بود که پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت.
    پس از این اتفاق آتش نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند اما این بار آتش تنها دشمن آنها نبود، بلکه در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش نشانان در این حادثه شهید شدند. البته اوج حماسه سازی آتش نشانان محدود به سال 59 نبود؛ در حادثه پلاسکو تهران نیز 16 آتش نشان دلیر در هنگام نجات مردم، جانشان را از دست دادند

    *حواست به جلو باشه
    بر اساس آماری که امروز پلیس اعلام کرده؛ مهمترین دلیل وقوع تصادفات رانندگی در معابر شهری ‌بی توجهی به جلو با 37 درصد است. همچنین 27 درصد تصادفات ناشی از رعایت‌نکردن حق تقدم اعلام شده. تخطی از سرعت مطمئنه با 9 درصد، تغییر مسیر ناگهانی با 6 درصد و انحراف به چپ با 4 درصد در رتبه‌های بعدی علل وقوع تصادفات درون شهرها بوده است.
    خودروهای سواری با 55 درصد، موتورسیکلت‌ها با 37 درصد، وانت بارها با پنج درصد و کامیون‌ها با دو درصد بیشترین نقش را در این خصوص داشته‌اند و کمترین سهم متعلق به مسافربرهای عمومی با حدود یک درصد است.

    *سقوط در مرزداران
    جوانی 18 ساله امروز با سقوط از یک برج در منطقه مرزداران جان خود را از دست داد.
    پیش از ظهر امروز خبر سقوط جوانی از یک برج در بلوار مرزداران تهران به عوامل امدادی و انتظامی اطلاع‌داده شد که در پی آن امدادگران و ماموران پلیس در محل حاضر شده و مشاهده کردند که جوانی از طبقه ششم این برج به پایین سقوط کرده است. در ادامه امدادگران این فرد را به بیمارستان منتقل کردند اما به دلیل شدت آسیب‌دیدگی جان خود را از دست داد.

    *نجات 4400 غریق از امواج مرگبار خزر
    با پایان طرح امداد و نجات ساحلی در مازندران مشخص شد، تیم‌ های امداد و نجات ساحلی این جمعیت با همکاری ناجیان غریق مستقر در سواحل استان موفق شدند چهار هزار و 406 غریق را از امواج مرگبار خزر نجات دهند.
    مجتبی اکبری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اینکه در قالب این طرح بیش از هزار نجاتگر و ناجی غریق از اول خرداد سالجاری در 376 نقطه پرخطر ساحل مازندران مستقر شدند گفت: تیم‌ های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان در مجموع موفق شدند چهار هزار و 406غریق را از خطر مرگ نجات دهند.
    وی افزود: در همین مدت نجاتگران هلال احمر 213 مصدوم حوادث دریایی را به مراکز درمانی انتقال دادند و بیش از 9 هزار و 200نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌ ها و پست‌ های امداد و نجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات امدادی سرپایی برخوردار شدند.

    * الکل چوب همچنان کشته می دهد
    مسئولان اورژانس از رسانه ها و فضایی مجازی می خواهند، مردم را آثار زیانبار الکلی که در آن متانول وجود دارد، آگاه کنند؛ داستان از این قرار است که برخی سودجویان، الکلی که به نظر دست ساز است و به جای اتانول، متانول دارد را به مصرف کنندگان عرضه می کنند. متانول ماده ای سمی کاملا سمی است.
    آنان می گویند: مصرف کنندگان پس از مشاهده علائمی همچون سرگیجه، سردرد دوبینی حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند. اگر این افراد به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند سلامتی شان را باز می یابند در غیر این صورت نابینایی و حتی مرگ در انتظارشان است.
    پیر حسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور گفت: از مجموع 290 نفر فرد مصرف کننده این الکل، 24 نفر فوت شدند که، سه نفر دچار مرگ مغزی شده بودند. 217 نفر در مراکز درمانی بستری که 15 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند و 46 نفر از بیمارستان ترخیص شده اند.
    وی افزود: در استان های هرمزگان 16 نفر، خراسان شمالی 4 نفر و البرز 4 نفر جان خود را از دست دادند و در کهگیلویه و بویراحمد 3 نفر دچار مرگ مغزی شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو