فونیکسریمکسبهتام

معاون ترافیک شهرداری تهران خبر داد

تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برای رانندگان آژانس و وانت‌بارها

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از درج بدهی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک برای مردم خبر داد.

تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برای رانندگان آژانس و وانت‌بارها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقایی صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که صبح امروز اصلاحیه لایحه طرح ترافیک روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت، گفت: در مصوبه طرح ترافیک مقرر شد برای آژانس‌ها، وانت‌بارها و خودروهای عمومی پلاک «ع» تخفیف 50 درصدی تردد در طرح ترافیک لحاظ شود، اما از آنجایی که برخی از این رانندگان اعتراض داشتند که با وجود تخفیف 50 درصد هزینه‌های آنها افزایش یافته است، امروز اصلاحیه این مصوبه تقدیم شورا شد.

    وی با بیان این‌که براساس مصوبه امروز تخفیف 70 درصدی برای آژانس‌ها، وانت‌بارها و پلاک‌های «ع» لحاظ می‌شود، گفت: البته این تخفیف منوط براین است که آنها تردد خود را در سامانه شهرداری ثبت کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که شهرداری تهران برای نظم‌دهی و ساماندهی حمل و نقل شهری، اقدام به ثبت تردد این خودروها در سامانه می‌کند، ادامه داد: همان‌طور که استحضار دارید سامانه  ثبت تردد کامیون‌ها از اواخر مرداد ماه فعال است و تا ماه آینده این سامانه به طور رسمی فعالیت خواهد کرد.

    وی افزود: سامانه آژانس‌ها نیز براساس مصوبه شورا سه ماه فرصت دارد که طراحی و راه‌اندازی شود تا آژانس‌ها بتوانند تردد خود را ثبت کنند.

    پورسید آقایی با بیان این‌که خودروهایی می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند که حداقل سه سفر در روز داشته باشند، گفت: ممکن است برخی‌ها با آژانس و وانت‌بار خود کار نکنند و تنها برای آنها جنبه رفت و آمدی داشته باشد به گونه‌ای که ما دیده‌ایم که برخی‌ها به جای آنکه از وانت برای جابه‌جایی بار و کالا استفاده کنند به عنوان وسیله نقلیه خود بهره می‌برند که این درست نیست و افرادی می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند که جابه‌جایی کالا و مسافر شغل آنها باشد نه این‌که جنبه تفننی و بعد از ساعت کار اداری باشد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا تاکسی‌های اینترنتی نیز مشمول این تخفیف می‌شوند، اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی مجوزی از شهرداری ندارند و اگر مجوز بگیرند می‌توانند در قالب آژانس‌ها از این تخفیف بهره ببرند.

    وی در خصوص سرانجام انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت، افزود: توانستیم برای انتشار بخشی از این 1300 میلیارد تومان از بانک مرکزی مجوز بگیریم، اما شهرداری نتوانست وثیقه لازم را مهیا کند و بانک‌ها نیز از خرید این اوراق خودداری کردند و طبیعتا باید در بودجه بعدی این اوراق لحاظ شود.

    پورسید آقایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی مدعی هستند که با وجود نداشتن طرح ترافیک وقتی وارد محدوده می‌شوند جریمه نمی‌شوند، گفت: ما لیست افرادی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند را به پلیس راهور می‌دهیم، اما این‌که پلیس راهور اعمال قانون می‌کند یا نمی‌کند را نمی‌دانیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که دقت داشته باشید که فارغ از اعمال قانون پلیس این افراد که به صورت غیرمجاز وارد محدوده می‌شوند بدهکار هستند، اظهار کرد: عوارض ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک بر روی پلاک این خودروها لحاظ می‌شود و به عنوان بدهی روی پلاک ثبت می‌شود و باید در زمان نقل و انتقال این رقم تسویه شود.

    وی با بیان این‌که پیشنهاد می‌شود شهروندان حتما میزان بدهی خود را در سامانه تهران من کنترل کنند، ادامه داد: بسته به نوع معاینه فنی و ساعت ورود و خروج، تصویر پلاک در سامانه ثبت می‌شود و میزان بدهی محاسبه و بر روی پلاک درج می‌شود.

    پورسید اقایی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضاء نسبت به کاهش درآمد شهرداری از محل طرح ترافیک گلایه دارند، گفت: پیش‌بینی ما درست بود و از همان اول هم گفته بودم که هدف ما درآمد بیشتر نیست و حتی درآمدمان هم کم می‌شود، اما برخی از عزیزان که به دنبال پول درآوردن بودند حالا که می‌بینند محقق نشده گلایه می‌کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که گزارش‌ها نشان می‌دهد که میزان پول ترافیک به خصوص در صبح کاهش یافته و محدوده طرح نیز خلوت شده است، اظهار کرد: پرداختی مردم نیز کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که ما به اهداف خود رسیده‌ایم، هرچند که ترافیک پنج‌شنبه‌ها بیشتر شده است، البته طبیعی است چرا که پنج روز هفته تردد خودروها با اعمال محدودیت است و تنها در روز پنج‌شنبه و جمعه این محدودیت وجود ندارد و طبیعی است که افراد بخواهند از خودرویشان استفاده کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو