فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

کاهش شدت صدمات سوانح رانندگی با بستن کمربند ایمنی محقق می شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: کمربند ایمنی یکی از موثرترین ابزاری است که از شدت صدمات وارده در هنگام رانندگی می کاهد.

کاهش شدت صدمات سوانح رانندگی با بستن کمربند ایمنی محقق می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ محسن ناصری   اظهار داشت: کمربند ایمنی از کار آمدترین ابزار ایمنی در وسیله نقلیه است که از شدت صدمات و جراحت را در هنگام حوادث رانندگی کاهش می دهد.

    وی افزود: در هنگام سوانح وحوادث رانندگی بیشترین صدمات از ناحیه سر و گردن و پیشانی، سینه و شکم به سرنشینان جلوی خودرو که از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند وارد می شود و عواقب آن با توجه به میزان اهمیت ضربه در مصدومان باعث معلولیت هایی خواهد شد.

    سرهنگ ناصری تصریح کرد: برخورد شدید سرنشین و راننده با قسمت های جلوی خودرو احتمال بروز آسیب و حتی ضربه مغزی را که مهمترین علل مرگ و میر در تصادفات است افزایش می دهد.

    وی افزود: برابر ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بستن کمربند ایمنی برای راننده و کلیه سرنشینان داخل خودرو اجباری می باشد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان از رانندگان خواست: برای کاهش شدت صدمات به خود و سرنشینان ، توصیه می شود قبل از حرکت کمربند ایمنی خود را ببندید تا سلامت خود و سرنشینان خودرو به خطر نیفتد.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط