فونیکسریمکسبهتام

سقوط آزاد قیمت ها در بازار خودرو ؛

کاهش ۱۷ میلیون تومانی خودروهای داخلی و ۵۰ میلیون تومانی وارداتی ها

عصر خودرو- نوسان قیمت ها در بازار خودرو همزمان با افت شدید قیمت شدت گرفت و کاهش ۱ تا ۱۷ میلیون تومانی در خودروهای داخلی و ۵۰ میلیون تومانی در خودروهای وارداتی را رقم زده است.

کاهش ۱۷ میلیون تومانی خودروهای داخلی و ۵۰ میلیون تومانی وارداتی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، فعالان بازار خودرو با اشاره به افت شدید قیمت ها در این بازار از تبدیل همه دارندگان خودرو به فروشنده خبر می دهند.
    به گفته آن ها هم اکنون در بازار خودرو مانند بازار سکه همه تبدیل به فروشنده شده اند به طوری که در بازار خودروهای داخلی بیشتر از خریدار، فروشنده وجود دارد.
    فعالان بازار خودرو با اشاره به کاهش 17 میلیون تومانی قیمت خودروها اعلام کردند که خودرویی همانند استپ وی که تا دیروز با 137 میلیون تومان عرضه می شد در حال حاضر با 120 میلیون تومان هم خریداری ندارد.
    در سایر خودروها نیز شاهد کاهش یک تا 12 میلیون تومانی قیمت ها هستیم به طوری که پژو 207 که تا روز گذشته 114 میلیون تومان بود هم اکنون 103 میلیون تومان عرضه می شود اما باز هم خریدی انجام نمی شود. مدل دنده ای این خودرو نیز از 91 میلیون تومان در روز گذشته به 84 میلیون تومان رسیده است.
    فعالان بازار خودرو با تاکید بر روند کاهشی قیمت همه خودروها اعلام می کنند که در حال حاضر خریداران تعیین کننده قیمت هستند و اعداد اعلامی از سوی فروشندگان با درخواست خریداران کاهش می یابد و فروشندگان نیز طبق خواسته آن ها نسبت به کاهش قیمت ها اقدام می کنند.
    به اعتقاد آن ها، پیش از این با افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته فروشنده ای برای خودروهای ثبت نامی وجود نداشت اما هم اکنون تبدیل به فروشنده شده اند و در این شرایط اگر عرضه به اندازه کافی صورت می گرفت، شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در بازار بودیم.  
    به گفته آن ها، برخی خودروهای وارداتی هم اکنون شاهد کاهش 50 میلیون تومانی قیمت بوده اند این در حالیست که پیش از این نیز به دلیل نوسان قیمت ارز خریداری برای خودروهای وارداتی نبود اما فروشنده ای هم وجود نداشت که با سقوط قیمت دلار، همه تبدیل به فروشنده شده اند.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو