فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی

قیمت خودرو آزاد نمی‌شود

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شایعات مطرح شده درباره آزادسازی قیمت خودرو پایان داد و با تاکید بر اینکه موضوع آزادسازی قیمت خودرو به هیچ وجه مطرح نیست، مباحث مطرح شده در خصوص قطع عرضه خودرو از سوی برخی خودروسازان را تکذیب کرد.

قیمت خودرو آزاد نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، به گفته صالحی‌نیا تعیین قیمت خودرو در کمیته قیمت‌گذاری و ستاد تنظیم بازار در حال بررسی بوده و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.محسن صالحی نیا اظهار کرد: موضوع تعیین قیمت خودرو در کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار در حال بحث و جمع بندی است و آزاد سازی قیمت این محصول نیز مطرح نشده است.وی ادامه داد: تا این لحظه چیزی تحت عنوان آزاد سازی قیمت خودرو از سوی ما مطرح نشده است. موضوع تعیین قیمت خودرو در حال حاضر در کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار بحث شده و نتیجه آن به زودی جمع بندی و اعلام می شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/21176

     

    تولید خودرو 36 درصد کاهش یافت
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش 36 درصدی تولید خودرو خبرداد و گفت: از آمار کاهش تولید رانا بی اطلاع هستم؛ اما به نظر می رسد که در 5 ماهه ابتدای امسال تنها 100 دستگاه تولید شده باشد.رضا فاطمی امین اظهار کرد: قرار بر این است که 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به ریال تبدیل شود که بر این اساس، 250 بنگاه تولیدی برای دریافت مجموعا 700 میلیارد تومان به بانکها معرفی شده اند که در هفته آینده نیز این تعداد افزایش می یابد. وی از فروش سهام سایپا خبرداد و گفت: 12 مهرماه سال جاری بخشی از سهام سایپا در بورس عرضه خواهد شد اما فروش اموال با سرعت کمتری صورت می گیرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/21199


    جلسات محرمانه کمیسیون صنایع در باب وضعیت خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی یک عضو سابق هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس آزادسازی قیمت خودرو را به دلیل کیفیت نامناسب خودروهای داخلی به هیچ وجه به صرفه ندانست.
    سید محمد بیاتیان گفت: وضعیت فعلی اقتصاد از یک سو و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری از سوی دیگر شرایطی را به وجود آورده است که آزادسازی قیمت خودرو به هیچ وجه به صلاح نیست.نماینده مردم بیجار تاکید کرد: آزادسازی قیمت خودرو با توجه به شرایط موجود و کیفیت بسیار نازل خودروهای داخلی به هیچ وجه به صلاح نیست. آزادسازی قیمت خودرو در شرایط رقابتی نبودن صنعت خودروسازی، پایین بودن قدرت خرید مصرف کنندگان و بالا بودن لطمات جاده ای ناشی از بی کیفیتی خودروها نتیجه ای جز گسترش تولید بی کیفیت خودرو نتیجه ای ندارد.
    وی افزود: در طرح ایده آزادسازی قیمت خودرو مسائل دیگر دنبال می شود. در صنعت خودروسازی کمبود نقدینگی وجود ندارد بلکه گرفتار بحران مدیریتی هستیم، مدیریت کارآمدی که از جنس خودروسازان باشد.
    بیاتیان گفت: خودروسازان به دلایل سیاسی نقدینگی شان را صرف خرید سهام برخی بانک ها و سهام خود کرده اند. این مساله نشان از بحران مدیریت در صنعت خودروسازی است نه کمبود نقدینگی.
    http://www.asrekhodro.com/News/21179

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو