فونیکسریمکسبهتام

سرپرست سازمان اورژانس کشورمطرح کرد:

جان باختن ۷ هزار نفر از ابتدای سال تاکنون

تصادفات اولین علت مرگ کودکان ۱۵ تا ۱۷ ساله است

عصر خودرو- سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داد‌ه‌اند، گفت:‌اولین علت مرگ کودکان ۱۵ تا ۱۷ ساله حوادث رانندگی است.

جان باختن ۷ هزار نفر از ابتدای سال تاکنون
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در دومین همایش یادبود جان باختگان حوادث رانندگی در سالن الغدیر دانشگاه علوم انتظامی امین به قربانی شدن کودکان در حوادث رانندگی پرداخت و اظهار داشت: ما با دو مدل قربانی کودک در حوادث ترافیکی مواجه هستیم.

    سرپرست سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: گروه اول کودکانی هستند که به طور مستقیم و ناخودآگاه دچار حادثه و عارضه شده و یا جان خود را از دست داده‌اند و خودشان هیچ گناه و تقصیری نداشته‌اند.

    وی گفت: در رنج سنی 15 تا 17 سال اولین علت مرگ را حوادث رانندگی به خود اختصاص داده؛ سومین علت مرگ 10 تا 14 ساله‌ها و چهارمین علت مرگ 5 تا 9 ساله‌ها حوادث رانندگی است.

    این مقام ارشد اورژانس تصریح کرد:‌دسته دوم کودکانی هستند که به طور غیرمستیم قربانی شدند، یعنی پدر یا مادر، یا خواهر یا برادر، یا دوست یا همبازی خود را در اثر تصادف از دست داده‌اند که تا مدت‌ها و برخی تا آخر عمر دچار مشکل خواهند شد.

    کولیوند افزود: بعد از دست دادن سرپرست خانوار در تصادف،‌کودک دچار نوساناتی در زندگی می‌شود.

    سرپرست سازمان اورژانس کشور  با تائید بر این مطلب که چه کودکان دسته اول و چه دسته دوم هیج کدام در تصادفات رانندگی تقصیری نداشته‌اند، اظهار امیدواری کرد که بتوان با پیشگیری و آموزش از ایجاد حوادث جلوگیری کرد.

    کولیوند تصریح کرد: تعداد زیادی از کودکان نیز در حوادث مصدوم و مجروم می‌شوند؛ برای برخی نیز عوارض تصادف تا آخر عمر باقی مانده و زندگی و رشدشان را تحت الشعاع قرار می‌دهد و تا آخر عمر نیاز به خدمات حمایتی و توانبخشی دارند.

    وی با تاکید بر این مطلب که باید با ارتقاء آموزش و فرهنگسازی از قربانی شدن و مصدومیت‌ها بکاهیم، گفت: به دنبال مصدومیت افراد در حوادث رانندگی جدا از مسائل اقتصادی، روانی و اجتماعی، خانواده نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

    سرپرست سازمان اورژانس کشور با اعلام این مطلب که باید به اعمال قانون و مقررات بها دهیم و خدمات در حوزه درمان را توسعه دهیم، به جان باختگان 7 هزار نفر از ابتدای امسال در حوادث رانندگی پرداخت و گفت: تعداد زیادی نیز مصدوم شدند که باید همه با هم با همت و تلاش و پیشگیری و آموزش و کار جهادی تلاش کنیم تا از حوادث رانندگی بکاهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو