فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

ثبت سفارش و خرید یک میلیارد دلار قطعات خودرو

پرداخت به قطعه سازان یک ماهه شود

عصر خودرو- رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: با توجه به اینکه تحریم خودرو جزو تحریم‌های اولیه بود، برای پیشگیری از ضرر و زیان، یک میلیارد دلار قطعات ثبت سفارش و خریداری شد.

ثبت سفارش و خرید یک میلیارد دلار قطعات خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، محمدرضا نجفی‌منش درباره مشکلات ترخیص کالا اظهار کرد: مشکل ترخیص کالا ارتباطی به گمرک ندارد بلکه مجموع قوانینی است که جلوی گمرک قرار داده شده تا با انجام دادن آن‌ها بتوان کالا‌ها را ترخیص کرد.

    رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: باید مقررات دست و پاگیر رو حذف کنیم تا راه برای انجام امور روان شود و این مشکلات اتفاق نیفتد.

    وی درباره برطرف شدن مشکلات پرداخت مابه التفاوت ارز گفت: وزارت صنعت، لیست 129 صفحه‌ای را تهیه کرده که این لیست شامل پرداخت مابه التفاوت نمی‌شوند اما، یک سری از قطعات هستند که شامل این موضوع می‌شوند و واحد‌های تولیدی مورد به مورد در حال مراجعه به وزارتخانه هستند که بتوانند آن‌ها برطرف کنند.

    نجفی‌منش با اشاره به افرادی که اجناس را در گذشته به صورت نسیه یا اعتباری آوردند و در حال حاضر باید پول آن را بپردازند خاطرنشان کرد: نباید این افراد را به تهیه ارز به سامانه نیما ارجاع دهیم به دلیل اینکه این افراد اجناس را به عنوان مثال با دلار 3 هزار تومان وارد کرده و فروخته اند و اگر بخواهد در حال حاضر با ارز نیمایی بپردازد متضرر می‌شود.

    وی ادامه داد: بسیاری از افراد برای واردات ماشین آلات پیش پرداخت به طرف‌های خارجی پرداخت کرده اند و اکنون برای وارد کردن آن باید مابقی مبلغ را با ارز نیمایی پرداخت کند که به واحد‌ها فشار وارد می‌شود.

    رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی یادآور شد: در گذشته برخی از شرکت‌های تجاری مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات را وارد می‌کردند اما، در حال حاضر به شرکت تجاری تخصیص ارز نمی‌دهند و واحد‌های تولید خود باید نسبت به واردات مواد اولیه خود اقدام کنند که در برخی موارد این کار بسیار سخت است، باید به شرکت‌های تجاری مجوز دهند تا مواد اولیه و ملزومات که در داخل قابلیت ساخت ندارد را  وارد کنند تا نیاز‌های واحد‌های تولیدی تامین شود.

    نجفی‌منش درباره میزان قطعات وارد شده نیز گفت: با توجه به اینکه تحریم خودرو جزو تحریم‌های اولیه بود، برای پیشگیری از ضرر و زیان، یک میلیارد دلار قطعات ثبت سفارش و خریداری شد و تخصیص ارز پیدا کرد که بخشی وارد شده و مابقی در حال وارد شدن است.

    وی همچنین درباره مطالبات قطعه سازان اظهار کرد: 15 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب داریم و درخواست‌مان این است که پرداخت به قطعه سازان یک ماهه شود تا واحد‌ها بتوانند مواد اولیه خود را تامین کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو