فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به چرایی افزایش قیمت خودرو

عصر خودرو- این روزها با توجه به شرایط اقتصادی موجود، بیشتر کسانی که قصد خرید خودرو دارند سرگردان شده و با حجم زیادی از شک و تردیدها ،اخبار و شایعات روبرو شده اند.

نگاهی به چرایی افزایش قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، زمانی که قیمت دلار به یکباره از قیمت 19000 تومان به 13000 تومان کاهش یافت ،برخی مشتریان گمان بردند که قیمت خودرو به یکباره کاهش خواهد یافت. مشتریانی با این طرز تفکر به طور قطع از بسیاری از مشکلات صنعت خودرو ، آگاهی چندانی را ندارند که در اینجا میخواهیم تحلیلی دقیق تر داشته باشیم که این نوسانات قیمت ارز چگونه بر قیمت خودرو تاثیر گذار است؟
    برخی افراد گمان می کنند که با توجه به افزایش شدید قیمت دلار نسبت به قیمت قبلی ، که 4200 تومان بود ، قیمت خودرو نباید افزایش شدیدی داشته باشد ، در حالی که برخی شرکت ها بخشیاز قطعات مورد نیاز خود را با ارز 4200 تومانی و برخی قطعات  دیگر را با ارزهایی با قیمت های گوناگون از سیستم نیما تهیه کرده اند که این دلارها تا 8200 تومان نیز افزایش یافته است.
    به طور مثال ممکن است قطعات بدنه با ارز 4200 تومان و موتور و گیربکس با ارز 8200 تومان خریداری شده باشد. پس قیمت ارز متوسط خریداری شده برای قطعات موجود حدود 6000 تومان است که افزایش قیمت باید در حدود 50 درصد باشد.
    این روزها قیمت ارز در سامانه نیما به بیش از 12000 تومان رسیده که شامل همه بخش ها و قطعات است و با توجه به این شرایط، قیمت خودرو نیز باید نسبت به قیمت های قبل از افزایش فعلی تا 3 برابر افزایش یابد ، با توجه به اینکه قیمت بازار دلار از 19000 تومان به حدود 13 تا 14 هزار تومان کاهش یافته این امر به معنای کاهش قیمت خودرو نیست، بلکه کاهش قیمت خودرو زمانی میتواند محقق شود که قیمت ارز در سامانه نیما کاهش یابد.
    این روزها اگر دقت کنیم به درستی میتوان دریافت که قیمت کالاهای مصرفی چند برابر شده است پس چرا انتظار نداریم که قیمت خودرو افزایش یابد؟حال اگر خودروسازان قیمت خود را تا 100 درصد هم افزایش دهند بازهم هزینه های های آن ها پوشش داده نخواهد داشت چراکه قیمت دلار تا 3 برابر افزایش را تجربه کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو