فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین:

ثبت ۳۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

عصر خودرو- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در شهریور ماه سال جاری، تردد ۳۵ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۸۵ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

ثبت ۳۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ب نقل از مهر ، افشین پیرنون اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از 59 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در شهریور ماه سال جاری 35 میلیون و 232 هزار 785 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها 28 میلیون و 876 هزار و 187 تردد معادل 82 درصد کل تردد استان بوده است.

    وی تصریح کرد: بیشترین میزان ترافیک در شهریور ماه سال جاری مربوط به دوم شهریورماه سال جاری بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج «رفت و برگشت» با ثبت تردد 154 هزار و 292وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

    پیرنون افزود : از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 3 میلیون و 597 هزار و 290 تردد معادل11.02درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور ساوه – بوئین زهرا و بالعکس با 152 هزار و 422 وسیله «معادل 30.5درصد»، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل 803 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در شهریور ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با 2 هزار و 893 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    پیرنون متوسط سرعت تردد در آزاد راهها را 83 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 70.1 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت 98.4 کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان- قزوین بوده است.

    در ماه گذشته تعداد 774 هزار و 781 خودرو معادل 2.1درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و 23.4درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند.

    بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با 963 هزار و 786 وسیله نقلیه «معادل 44.8 درصد» بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط