فونیکسریمکسبهتام

دایملر در آمریکا کارخانه باتری خودروهای برقی می‌سازد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی دایملر به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در آلابامای ایالات متحده آمریکا یک کارخانه تولید باتری مخصوص خودروهای برقی احداث و راه‌اندازی کند.

دایملر در آمریکا کارخانه باتری خودروهای برقی می‌سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا  ، آلمان که میزبان بزرگترین و برترین صنایع و شرکت‌های خودروسازی در جهان است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد در توسعه فناوری خودروهای دوستدار محیط زیست برقی و خودران پیشگام باشد و در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی را اختصاص داده است.‌

    با توجه به آنکه بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند و بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    حالا شرکت خودروسازی دایملر بعنوان شرکت مادر مرسدس بنز به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد بعنوان اجرای بخشی از برنامه‌های خود به منظور توسعه فناوری خودروهای برقی، یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند  و یک کارخانه جدید در ایالت آلاباما در ایالات متحده آمریکا برای تولید باتری مخصوص وسائل نقلیه الکتریکی راه اندازی کند.

    مارکوس شفر – یکی از اعضای هیئت مدیره دایملر – در این خصوص می‌گوید: ما تصمیم گرفته‌ایم که نقش پررنگی در توسعه ناوگان حمل و نقل و وسائل نقلیه برقی و الکتریکی در جهان ایفا کنیم و به نظر می‌رسد که هم‌اکنون تمامی راههای لازم برای اجرای برنامه‌های خود را رفته‌ایم.

    حالا به تازگی تحلیلگران فعال در حوزه خودروسازی برآورد کرده‌اند که تا سال 2022 میلادی یعنی چهار سال آتی، بیش از 100 نسخه تمام برقی و الکتریکی از خودروهای بنزینی کنونی وارد بازارهای جهانی خودرو خواهد شد.

    براساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکتریکی تنها 1.5 درصد از فروش تمام خودروهایی است که در کشور آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بعنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاههای شارژ خودرو باید با همکاری شرکت های خودروسازی، تکنولوژی و دولت‌ها ساخته شود.

    دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    از برنامه‌های دایملر می‌توان به احداث و راه‌اندازی شش کارخانه خودروسازی برای تولید نسخه‌های الکتریکی از خودروهای جدید و همچنین هشت کارخانه باتری‌سازی مخصوص این وسائل نقلیه اشاره کرد که قرار است در هم در آلمان و هم در کشورهای دیگر نظیر تایلند، چین و امریکا ساخته و بهره‌برداری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو