فونیکسریمکسبهتام

رییس انجمن واردکنندگان خودرو:

وزارت صمت درها را بر واردکنندگان خودرو بسته است

برای واردات خودرو به ارز دولتی نیاز نداریم

عصر خودرو- رییس انجمن واردکنندگان خودرو از واردات بی‌چون و چرای موز در مقابل موانعی که برای واردات خودرو وجود دارد انتقاد کرد.

وزارت صمت درها را بر واردکنندگان خودرو بسته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، کوروش مرشد سلوک  با تاکید بر این که واردات خودرو به طور متوسط سالیانه 1.5 میلیارد دلار ارز بری دارد، اظهار کرد: اگرچه واردات بسیاری از کالا‌های دیگر مانند موز واجب نیست اما میزان ارزی که برای واردات آن تعلق گرفته در مقایسه با واردات خودرو تقریبا یکسان است ولی می‌بینیم که وزارت صمت فقط برای واردات خودرو حساسیت دارد و حاضر به رفع موانع نمی‌شود.

    این فعال بازار خودرو‌ با گلایه از رفتار وزارت صمت با واردکنندگان خودرو تصریح کرد: متاسفانه وزارتخانه درها را به طور کل به روی ما بسته و اصلا امکان مذاکره با مسئولان را نداریم و حتی از معاونان وزیر با وجود برگزاری جلسات، نتیجه‌ای دریافت نمی‌کنیم تا بفهمیم گره کار کجاست تا آن را برطرف کنیم.

    مرشد سلوک ادامه داد: با این وجود یک قدم فراتر رفتیم و در حال مکاتبه با معاون اول رییس جمهور و همچنین مسئول دفتر ایشان هستیم و امیدواریم از این دو مسئول نتیجه بگیریم و از ابلاغ و دستوری که به وزارتخانه می‌دهند تا حدودی به سوالات ما پاسخ داده شود تا ما نیز بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، اما اگر این راه نیز نتیجه نداد مجبور می‌شویم با شخص رییس جمهور وارد مذاکره شویم.

    رییس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: این که می‌گویند وزیر بدون دستور رییس جمهور و معاون ایشان واردات خودرو را ممنوع نکرده درست است اما این که رییس جمهور بدون بررسی کارشناسانه تصمیمی بگیرد و وزیر نیز آن را اجرا کند و هیچ دلیل و پاسخی برای کارش نداشته باشد که منطقی نیست.

    مرشد سلوک افزود: ممنوعیت واردات خودروهایی که پول آن‌ها حواله شده جایز نیست و باید گمرک حداقل اجازه ترخیص این خودروها را بدهد چرا که این اموال متعلق به مردم است و ارتباطی به دارو و مواد اولیه ندارد.

    این فعال بازار خودرو با بیان این که برای واردات از دولت ارز نمی‌خواهیم خاطرنشان کرد: ما به دولت پیشنهاد کرده‌ایم که برای واردات خودرو ارز نمی‌خواهیم و از طریق ارز متقاضی کار می‌کنیم بنابراین اگر گروه‌هایی که در حوزه خودرو فعالیت می‌کنند را سهمیه بندی کنیم و به جای ممنوعیت واردات محدودیت برای آن ایجاد کنیم، امکان تامین ارز مورد نیاز خود را دارند.

    او همچنین با انتقاد از ورود  دولت به  حوزه واردات خودرو تصریح کرد: اگر دولت در موضوع واردات خودرو دخالت نمی‌کرد، تا این حد با بحران مواجه نمی‌شدیم و واردات خودرو حتی با وجود فشار‌های اروپا و آمریکا و همچنین محدودیت ارز در داخل کشور، بهتر مدیریت می‌شد.

    مرشد سلوک با اشاره به بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" در مجلس که مسئله واردات خودرو  را نیز در بر می‌گیرد، گفت: به طور حتم وکلای مردم می‌توانند نقش مشورتی در این زمینه داشته باشند اما اگر قانونی وضع کنند در نهایت این دولت است که باید تصمیم بگیرد آن را اجرا کند یا نکند که اگر دولت رفتارهایی مانند زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد را در پیش بگیرد، حرف نمایندگان مجلس تاثیری ندارد اما در حال حاضر با توجه به همکاری دولت و مجلس، پیش‌بینی می‌کنیم که اگر این طرح تصویب شود واردات خودرو نیز آزاد خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو