فونیکسریمکسبهتام

رییس انجمن صنایع همگن‌سازی قطعه:

نابودی برخی قطعه‌سازان در پی افزایش نرخ ارز

مشکل تامین مواد اولیه قطعه‌سازان در داخل و خارج از کشور

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن‌سازی قطعه با اشاره به افزایش نرخ ارز، از نابودی و ورشکستگی بسیاری از قطعه‌سازانی که به صورت نسیه کار می‌کردند خبر داد.

نابودی برخی قطعه‌سازان در پی افزایش نرخ ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، محمدرضا نجفی منش درباره مشکلات عمده صنعت قطعه‌سازی اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات صنعت قطعه‌سازی تامین ارز برای خرید‌هایی است که در گذشته ثبت سفارش شده‌اند، در واقع بسیاری از شرکت‌ها به واسطه اعتباری که داشتند به صورت نسیه خرید می‌کردند اما اکنون با افزایش نرخ ارز قادر به پرداخت هزینه کالا‌های خریداری شده نیستند و در نتیجه افزایش نرخ ارز منجر به ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها خواهد شد.

    نجفی منش اضافه کرد: به وزارت صنعت پیشنهاد کرده‌ایم که امکاناتی فراهم کنند تا این دسته از افراد، هزینه قطعه خریداری شده را با ارز زمان گشایش  بپردازند.

    رییس انجمن صنایع همگن‌سازی قطعه درباره سایر موانع صنعت قطعه توضیح داد: مشکل دیگری که در این حوزه وجود دارد این است که شرکت‌هایی که خواستار مواد اولیه و یا ارز هستند باید سابقه قبلی برای این فعالیت داشته باشد در غیر اینصورت به آن‌ها ارز و مواد اولیه تعلق نمی‌گیرد، اما پیشنهاد کرده‌ایم که انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی برای رفع این مشکلات ورود پیدا کنند.

    این فعال صنعت قطعه ادامه داد: از سوی دیگر در گذشته برخی  شرکت‌های بازرگانی قطعات و یا مواد اولیه برای تولید را وارد و تامین می‌کردند اما اکنون به این شرکت‌ها ارز نمی‌دهند و برای تولیدکننده هم به صرفه‌ نیست که خودش این مواد را تامین کنند.

    او همچنین از تخصیص ارز به استان‌ها به جای وزارتخانه خبر داد و گفت: در حال حاضر برای تخصیص ارز تمهیداتی انجام شده و به جای این که به وزارتخانه بدهند، آن را به استان‌ها می‌دهند که این قدم روبه جلویی است اما هنوز عملیاتی نشده است.

    نجفی منش با تاکید بر این که حتی اگر ارز برای مواد اولیه نیز تخصیص یابد در قسمت تامین آن مشکل وجود دارد، تصریح کرد: مشکل تامین مواد اولیه قطعه‌سازان هم در داخل و هم خارج از کشور هنوز برطرف نشده و از طرف دیگر، تولیدکنندگان داخل نیز در قبال فروش مواد اولیه توقع پرداخت نقدی دارند در حالی که ما فروش نقدی نداریم که بتوانیم نقدی خرید کنیم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو