فونیکسریمکسبهتام

زمان تصمیم گیری رو به اتمام است

عصر خودرو- دشوارترین قسمت یک تصمیم درست، زمان‌بندی صحیح است و درحالی‌که این روزها واردکنندگان خودرو به شرایط بحرانی واردشده‌اند هنوز دولت‌مردان نتوانستند به تصمیمی درست درباره واردات خودرو برسند و به نظر می رسد زمان برای تصمیم گیری به شمارش افتاده است.

زمان تصمیم گیری رو به اتمام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، تصمیم گیری نکردن دولت در زمینه واردات خودرو در حالی است که بارها کارشناسان عنوان کرده‌اند سیل بیکاری در این حوزه در حال به راه افتادن است.
    شرایط این روزها به‌گونه‌ای پیش می‌رود که واردکنندگان بزرگ و کوچک کشور یکی پس از دیگری در حال تعطیلی کسب و کارشان هستند و هیچ آینده روشنی برای ادامه کار نمی‌بینند و به این ترتیب حدود 20 هزار نفر که هرکدام می‌توانند مسئولیت یک خانواده را داشته باشند در شرف بیکاری هستند.
    واحدهایی که باوجود همه مشکلات با سرمایه بخش خصوصی شکل‌گرفته‌اند و مراکز خدمات پس از فروش، شبکه نمایندگی‌ها، شوروم ها و ... را در بر می‌گیرند که اینک کارمندان آنها هم در معرض  بیکار شدن هستند.
    از سوی دیگر با ممنوعیت واردات خودرو موضوع خروج خودروهای فرسوده نیز به‌عنوان یکی از معضل‌های این روزها همچنان وجود دارد، چراکه در سال‌های اخیر فقط واردکنندگان خودرو بودند که با اسقاط خودروهای فرسوده به کاهش این معضل کمک می‌کردند و آن‌ها بودند که توانستند سالانه بیش از ٣٥۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده را از چرخه خارج کنند اما در مقابل تولیدکنندگان هرسال با دلایلی توانسته‌اند از اسقاط خودروهای فرسوده شانه خالی کنند.
    این‌ها را بگذارید کنار بازار نابسامان خودروهای خارجی،  زمانی نه چندان دور خودروهای معمول کره‌ای در کشور ما حدود 200 میلیون تومان قیمت داشته‌اند اما امروز  خرید یک خودرو چینی باکیفیت بالغ‌بر 300 میلیون تومان برای خریدار آب می خورد.
    موضوع خودروهایی که به مردم فروخته‌شده و پشت گمرک خاک می‌خورد نیز برای خود معضلی بزرگ است اما باوجود اعلام دستوری مبنی بر خروج خودروهای بدون مشکل از گمرک هنوز هیچ اتفاقی برای این خودروها نیفتاده است.
    بد نیست مسئولان سری به شرکت‌های واردکننده بزنند و ببیند روزی نیست که تعداد زیادی از مردم برای تحویل خودرویی که پولش را پرداخت کرده‌اند و خودرو در انبارهای گمرک مانده است، چه وضعیتی دارند.
    مسئولان باید بدانند اکنون زمان تصمیم است و اگر کار از کار بگذرد دیگر نمی‌توان کاری برای واردکنندگان خودرو کرد.
    به قول آنتونی رابینز که به سلطان انگیزه معروف است "تصمیمات ما هستند که سرنوشت ما را تعیین می‌کنند."

    نویسنده: مهدی اسدی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو