فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

بررسی دلایل گرانی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی یک عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولتمردان خیلی ناز خودروسازان را کشیده‌اند وقت آن رسیده که بر عملکرد صنعت خودروسازی کشور نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری شود.

بررسی دلایل گرانی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، کمال الدین پیرموذن گفت: موضوع افزایش قیمت خودرو هنوز در کمیسیون صنایع و معادن مطرح نشده است. ما نیز از گران شدن تولیدات خودروسازان از طریق رسانه ها مطلع شدیم.نماینده مردم اردبیل با تشریح دلایل گران شدن قیمت خودرو، گفت: نوسانات نرخ ارز، عدم پرداخت یارانه صنعت، پرواز نرخ تورم و گران شدن قطعات وارداتی از جمله دلایل گران شدن خودرو از سوی خودروسازان بیان شده است البته کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را به زودی مورد بررسی قرار خواهد داد تا افزایش قیمت خودرو نامعقول و ناعادلانه نباشد.

    http://www.asrekhodro.com/News/21558


    جریمه‌های میلیاردی برای خودروسازان گرانفروش و متقلب
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق حقوقی و اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: گاهی پرونده‌هایی که تحت عنوان گران‌فروشی یا تقلب به تعزیرات ارسال می‌شود، متعلق به شرکت‌های معتبر خودروسازی است که بالاترین مبالغ جریمه را به خود اختصاص می‌دهند. بزرگمهر صادقی نیچ کوهی در خصوص گران فروشی و تقلب خودرو تصریح کرد: پرونده های زیادی در خصوص تقلب و گران فروشی خودروها در تعزیرات وجود دارد. همچنین اگر تقلب و گران فروشی در این زمینه صورت بگیرد باید به دنبال مبنای آن باشیم.وی ادامه داد: پرونده هایی از سوی مراجع نظارتی در مورد شرکت های خودروی خارجی و داخلی به تعزیرات ارسال می شود که گاهی نیز این شرکت ها جزو شرکت های مطرح هستند.معاون حقوقی و اجرایی تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: پرونده هایی که به عنوان تقلب در تعزیرات وجود دارد، به دلیل عدم کیفیت و رنگ پریدگی یا مسائلی از این قبیل است.صادقی نیچ کوهی با بیان اینکه چندین پرونده گران فروشی خودرو از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به دست ما رسیده است، اظهار کرد: جریمه هایی که برای این شرکت های متخلف در نظر می گیریم، مبالغ میلیاردی است.
    http://www.asrekhodro.com/News/21562

    سیستم دو نرخی فعلی فروش خودرو موجب فساد است
    شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان کشور با انتقاد از نحوه تخصیص ارز در مرکز مبادلات ارزی، نسبت به افزایش تورم در حمل و نقل و بار کرایه‌ای هشدار داد.
    احمد نعمت بخش گفت : سیستم دو نرخی فعلی موجب بروز فساد در بخش هایی از سیستم فروش خودروسازان شده است، به گونه ای که دست های پنهان زمان فعال شدن سایت فروش مستقیم خودرو به نرخهای مصوب را به دلالان خبر می دهند و آن ها نیز به سرعت تمام خودروهای عرضه شده را جمع آوری می کنند.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام نقل و انتقالات حمل و نقل کامیون ها به دلیل عدم عرضه ارز کافی به قطعات خودرویی با افزایش مواجه شده است، نسبت به افزایش تورم گسترده همانند سال 74 هشدار داد .
    http://www.asrekhodro.com/News/21575

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم