فونیکسریمکسبهتام

با همکاری کشور دوچرخه‌سواران صورت گرفت؛

تدوین سند جامع دوچرخه‌سواری برای تهرانی‌ها

عصر خودرو- سرپرست تیم «گروه همکاری توسعه دوچرخه هلندی» در ایران با اشاره به اقدامات مثبت هشت کلان شهر کشور درجهت توسعه فرهنگ دوچرخه سواری گفت: در شهر تهران برای اولین بار یک سند جامع دوچرخه‌سواری تدوین شده که مورد استقبال شهرداری تهران قرار گرفته است.

تدوین سند جامع دوچرخه‌سواری برای تهرانی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مهدی حسن‌زاد  با اشاره به اینکه گروه هلندی «(Netherlands Bicycle Partnership(NBP» حدود دو سال است که در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران اقداماتی برای توسعه دوچرخه‌سواری انجام می‌دهند، تصریح کرد: با همکاری این گروه تاکنون توانسته‌ایم در هشت شهر مختلف کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز ، یزد، کرج، تبریز و قزوین کارگاه‌هایی با هدف ضرورت توسعه دوچرخه‌سواری در سطح شهرهای کشور برگزار کنیم. در این کارگاه‌ها مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله مدیران شهری، اعضای شورای شهر، هیات‌های دوچرخه سواری و سایر دستگاه‌های مربوط حضور داشتند.

    سرپرست این تیم هلندی در ایران ادامه داد: خوشبختانه این جلسات و کارگاه‌ها تاکنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته و در بعضی از شهرها بودجه دوچرخه‌سواری نسبت به سال‌های قبل افزایش سه برابری داشته است. در تهران نیز برای اولین بار یک سند جامع دوچرخه‌سواری تدوین شده است که نشان می‌دهد در پنج سال آینده باید چه گام‌هایی در جهت رشد و توسعه دوچرخه‌سواری برداشته شود.

    حسن‌زاده با اشاره به اینکه برای اولین بار است که در ایران چنین برنامه‌ای برای توسعه دوچرخه‌سواری تدوین شده است، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران بر مبنای این سند اقداماتی را در جهت گسترش زیرساخت‌ها، ارتقاD فرهنگ دوچرخه‌سواری و انجام هماهنگی‌های لازم با سایر سازمان‌ها انجام داده است که از جمله آن می‌توان به برنامه‌ریزی برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در محدوده مرکزی شهر تهران اشاره کرد.

    وی با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده (29 مهر) این تیم هلندی گردهمایی را با هدف سرعت بخشیدن به فرایند توسعه دوچرخه‌سواری در کشور تدارک دیده‌اند، اظهار کرد: این گروه هلندی طی این دو سال متوجه شدند که شهرهای کشور بودجه کمی برای توسعه دوچرخه‌سواری اختصاص می‌دهند، از این رو قصد دارند بودجه‌ای بین‌المللی برای این اقدام جذب کنند.

    سرپرست این تیم هلندی در ایران در پایان اظهار کرد: برای جذب بودجه بین‌المللی در جهت توسعه دوچرخه‌سواری در کشور، ارگان‌های مختلفی مانند وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست ، شهرداری‌ها و... باید همکاری کنند بنابراین از مدیران کلیدی دستگاه‌های مختلف دعوت شده است که در گردهمایی روز یکشنبه شرکت کنند و ائتلافی برای دریافت این بودجه بین‌المللی تشکیل شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری را در کشور ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو