فونیکسریمکسبهتام

۶۰ دستگاه اتوبوس شهری ارومیه به مرز مهران عازم می شوند

عصر خودرو- شهردار ارومیه گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس از این شهر به مرز مهران اعزام می شوند تا خدمات لازم را به زائران پیاده روی اربعین حسینی انجام دهند.

۶۰ دستگاه اتوبوس شهری ارومیه به مرز مهران عازم می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد حضرت پور   افزود: اربعین سال گذشته 50 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده بود که امسال این تعداد، 10 دستگاه افزایش یافته است.
    وی اضافه کرد: پس از انتقال زائران به مرز، این اتوبوس ها در مدت 10 روز برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر می شوند تا سرویس دهی لازم را انجام بدهند.
    وی بیان کرد: این کاروان را یک دستگاه خودرو امداد فنی سیار، یک دستگاه گشت نظارتی و نیروهای فنی و خدماتی مورد نیاز همراهی می کنند تا مشکلی در روند خدمات دهی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این مرزها ایجاد نشود.
    شهردار ارومیه ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تردد شهروندان ارومیه ای پس از اعزام این تعداد اتوبوس انجام شده و برای راحتی شهروندان تدابیر ویژه برای جایگزینی و تخصیص اتوبوس های فوق العاده برای خطوط پرازدحام در داخل شهر اندیشیده شده است.
    به گزارش ایرنا، روز سه شنبه هشتم آبان ماه امسال مصادف با 20 ماه صفر، اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
    طبق رسمی که در چند سال گذشته در بین شیعیان و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) مرسوم شده است، میلیون ها نفر از شیفتگان آن حضرت از کشورهای مختلف دنیا به ویژه ایران و عراق در روز اربعین در کربلا حاضر می شوند و همایش میلیونی این روز را برگزار می کنند.
    برخی آمارها از حضور بیش از 20 میلیون نفر در همایش عاشقان حسینی در اربعین سال گذشته در کربلا حکایت دارد؛ سال گذشته بیش از 14 هزار نفر از آذربایجان غربی در این مراسم معنوی شرکت کرده بودند.
    حضور 20 هزار زائر از آذربایجان غربی و برپایی 13 موکب در مرز ایران و عراق و خاک این کشور از جمله عرصه های شرکت این استان در پیاده روی اربعین امسال به شمار می رود؛ سه موکب در مرز بازرگان، مرز مهران و سه راهی ایواغلی و 10 موکب دیگر در خاک کشور عراق به زائران اربعین خدمت رسانی خواهند کرد.
    خدمات موکب های آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین رایگان بوده و 450 خادم در موکب های این استان خدمت رسانی می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو