فونیکسریمکسبهتام

یک مدیر گمرک تشریح کرد :

ضوابط سفر با خودروی شخصی به عتبات عالیات

عصر خودرو- یک مدیر گمرک جزئیات تشریفات اداری سفر با خودروی شخصی به عتبات عالیات در ایام اربعین را تشریح کرد.

ضوابط سفر با خودروی شخصی به عتبات عالیات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، یک مدیر گمرکی با اشاره به شرایط تردد زائران اربعین حسینی با وسیله شخصی خود به سمت عتبات عالیات اظهار داشت: مدارکی که مورد نیاز برای خروج موقت خودرو نیاز است، شامل ویزا به همراه سند خودرو و اوراق هویت بوده که با حضور در گمرک، اظهارنامه خروج موقت خودرو را تنظیم کرده و تشریفات اداری آن انجام خواهد شد.

    وی افزود: طبق توافقات انجام شده بابت انجام تشریفات خروج موقت خودرو زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات بدون هزینه انجام می‌شود. 

    این مدیر گمرکی با بیان اینکه اگر فردی سابقه خروج موقت خودرو (کابوتاژ) داشته باشد می‌تواند از طریق سامانه جامع گمرکی اظهارنامه خود را به صورت سیستمی ارسال کند و صرفا برای دریافت مجوز پلاک بین‌المللی حضور پیدا کند. 

    وی با اشاره به اینکه گمرک غرب تهران صرفا برای خودروهای پلاک تهران خروج موقت صادر می‌کند، یادآور شد: زائران دیگر استان‌ها نیز می‌توانند به نزدیک‌ترینگمرک محل زندگی خود مراجعه کرده و پس از اخذ کدینگ به صورت الکترونیکی تشریفات خروج موقت خودروی خود را انجام دهند. 

    این مدیر گمرکی ادامه داد: مدت‌ زمان خروج موقت خودروها برای اربعین حسینی یک ماهه صادر می‌شود. 

     گمرک پیش‌تر عنوان کرده بود، امکان خروج موقت خودروها از طریق گمرک چزابه فراهم نیست و زائران عتبات عالیات از طریق گمرکات مرزی شلمچه و مهران می‌توانند تردد داشته باشند. 

    همچنین پلاک بین المللی برای خروج موقت خودرو توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به زائران ارائه می‌شود.

    همچنین یکی از کارشناسان کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد هزینه دریافت پلاک و گواهینامه بین المللی اظهارداشت: پس از دریافت مجوز خروج موقت از گمرک هزینه دریافت پلاک 474 هزار 800 تومان است.

    وی افزود: برای صدور گواهینامه بین المللی نیز مدارکی مانند گواهی‌نامه، پاسپورت و یک قطعه عکس به همراه 119 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود؛ مدت زمان انجام این فرایندها در شرایط عادی یک ساعته انجام می‌شود.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو