فونیکسریمکسبهتام

تلاش برای تولید کشتی‌های باری خودران بالا گرفت

عصر خودرو- شرکت خودروسازی رولزرویس قصد دارد به منظور توسعه فناوری خودران و بکارگیری آن در کشتی‌های باری، از تراشه‌های اینتل بهره ببرد.

تلاش برای تولید کشتی‌های باری خودران بالا گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا  ، از آنجایی که این روزها فناوری خودروهای خودران از استقبال بی‌نظیری از سوی شهروندان و شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شده‌اند، حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری درصدد ورود به عرصه فناوری تولید و توسعه وسایل نقلیه خودران هستند و در این خصوص اعلام آمادگی کرده و از برنامه‌ریزی‌های خود در این خصوص سخن گفته‌اند.

    شاید بسیاری از افراد نام شرکت رولزرویس را تنها بعنوان تولیدکننده خودروهای لوکس در جهان بشناسند، اما این شرکت در صنایع هواپیماسازی و دریایی نیز فعالیت های بسیار گسترده‌ای داشته و کارنامه درخشانی در این حوزه‌ها را به نام خود ثبت کرده است.

    با توجه به توسعه فناوری خودران و افزایش استقبال عمومی از آن، حالا این شرکت بزرگ تصمیم گرفته است فناوری مذکور را به صنعت دریایی و کشتی‌های باری نیز تعمیم و گسترش دهد و بدین منظور با شرکت آمریکایی اینتل، توسعه‌دهنده و تولیدکننده تراشه‌های رایانه‌ای و مخابراتی اینتل، وارد همکاری شود و از این تراشه‌ها در ساخت و توسعه سیستم‌های راداری به کار رفته در کشتی‌های باری خودران استفاده کند.

    مقامات رولزرویس در تشریح این موضوع اعلام کرده‌اند که توسعه فناوری خودران در کشتی‌های باری با هدف بهبود و ارتقای سطح ایمنی و همچنین کاهش هزینه در باربری و صنعت دریایی آغاز شده است و به نظر می‌رسد تبدیل به یک پروژه موفقیت آمیز شود.

    سال گذشته بود که این دو شرکت در همکاری با یکدیگر از برنامه و زمان بندی بلند مدت خود که به عقیده بسیاری از تحلیلگران بسیار بلندپروازانه بود، به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل خودران تا سال 2025 میلادی رونمایی کردند و حالا به نظر می‌رسد پس از یک سال، این شرکت‌ها با جدیت بیشتری به دنبال اجرا و عملی‌سازی برنامه جاه‌طلبانه خود هستند. با اینکه دفتر اصلی و مرکزی رولزرویس در انگستان مستقر و واقع شده است، اما گفته می‌شود آزمایشات و توسعه فناوری خودران در مراکز تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت در فنلاند و نروژ صورت خواهد پذیرفت.

    توسعه فناوری خودران در صنعت حمل و نقل دریایی بدون شک می‌تواند کمک بسزایی به بهبود و تسریع روند صادرات و واردات و به طور کلی حمل و نقل از طریق کشتی‌های باری کند که البته ایمنی آن را به طور قابل توجهی افزایش داده و موجب افزایش کارایی و بازدهی آن خواهد شد. 

    بر اساس آمار، بیش از 90 درصد از صادرات و واردات کشورهای مختلف از طریق حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد و توسعه این فناوری تغییر و تحولات مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

    البته این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه حمل و نقل دریایی بر این باورند که توسعه و بکارگیری فناوری وسائل نقلیه خودران در کشتی‌های باری غیر ممکن خواهد بود چراکه هدایت کشتی به هیچ وجه کار آسانی نیست و در بسیاری از موارد، وابستگی کامل آن بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و بدون هوشمندی کامل یک انسان مشکلات و چالش‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط