فونیکسریمکسبهتام

سرپرست گمرک ایلام خبرداد:

رایزنی با مقامات عراقی برای تسریع خروج زائران از مرز

۲۶۰۰ کامیون از مرز مهران عبور کردند

عصر خودرو- سرپرست گمرک ایلام با اشاره به کندی تردد در مرز مهران گفت: امروز جلسه با مقامات عراقی برای تسریع در خروج زائران انجام شده است، تاکنون ۲۶۰۰ کامیون از مرز مهران عبور کردند.

رایزنی با مقامات عراقی برای تسریع خروج زائران از مرز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، روح‌الله غلامی   با اشاره به تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه از گمرک مهران به سمت عراق، اظهار داشت: از سمت گمرک عراق با کندی تردد روبه‌رو هستیم و به دلیل رفع موانع و تسهیل شرایط برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران مقامات عراقی از جمله وزیر مربوطه در مهران حضور یافته تا نسبت به انجام هماهنگی‌ و تسریع امور اقدام شود.

    سرپرست گمرک ایلام با بیان اینکه روند تردد از مرز کند است، اما متوقف نیست، عنوان کرد: به دلیل بار ترافیکی زیاد انجام تشریفات کند شده، اما همه بخش‌ها در تلاش هستند تا بتوانند خدمات‌رسانی به موقع و شبانه‌روزی داشته باشند.

    غلامی با اشاره به اینکه در 4 روز گذشته 2600 کامیون تجاری و موکب‌دار به سمت عراق رفته‌اند، گفت: میزان تردد خودروها نسبت به هفته‌های گذشته چندین برابر شده و با توجه به ظرفیت محدود منطقه روند تردد کند شده است.

    وی در مورد تردد با خودروهای شخصی نیز از مرز مهران بیان کرد: تردد با خودروی شخصی به نسبت کامیون‌ها از سرعت بیشتری برخوردار بوده و در حال انجام است، تجار، موکب‌داران و خروج موقت خودرو در جریان بوده و برای تسریع امور محوطه گمرک مهران را به دو بخش تقسیم کردیم تا یک بخش در اختیار موکب‌ها، خروج موقت سواری و اتوبوس زائران باشد و همچنین بخش تجاری نیز به روند فعالیت‌های خود ادامه دهد.

    سرپرست گمرک ایلام یکی از دلایل کندی گمرک مهران در روزهای گذشته را مربوط به طرف عراقی دانست و افزود: عراقی‌ها مجوزهایی داشتند که با رایزنی‌های صورت گرفته قبول کردند که همان مجوز طرف ایرانی پذیرش شود و در عین حال نیروی بیشتری برای انجام امور اضافه کنند. شب گذشته نیز تا ساعت 3:30 بامداد تشریفات خروج خودروها انجام شد، اما به دلیل ظرفیت محدود طرف عراقی و حجم بالای تقاضا و مراجعات برای ساعتی حرکت کند و متوقف می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط