فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه سایپا در مراسم معارفه در جمع مدیران این گروه:

سایپا نیاز به اصلاح ساختار دارد

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اجرای محورهای پنج گانه برنامه های پیش بینی شده جهت گذر از شرایط سخت کنونی با همراهی و تلاش همه کارکنان، گروه سایپا را در مسیر رشد و پویایی قرار خواهد داد.

سایپا نیاز به اصلاح ساختار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مراسم معارفه و تودیع مدیران عامل جدید و قدیم گروه خودروسازی سایپا با حضور معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه خودروسازی سایپا در این شرکت برگزار شد.

    در این مراسم دکتر محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اینجانب با اطلاع از شرایط دشوار صنعت خودرو و سایپا قبول مسئولیت کردم و  نگاه من تقویت رویکرد اقتصادی بنگاه است.

    سروش با اشاره به محورهای پنج گانه برنامه های گروه سایپا گفت: اولین محور، مدیریت منابع به منظور سودآوری برای تمامی ذی نفعان و شرکای تجاری است که باید تمامی ذی نفعان متناسب با ویژگی های خودشان به سودآوری برسند و تلاش خواهیم کرد که این مهم برای سهامداران در آینده تحقق یابد.

    وی تاکید کرد: با راهبردهای بلندمدت بر اساس نیاز مشتریان و ذی نفعان در راستای پویایی بنگاه اقتصادی با رویکرد سودآوری حرکت خواهیم کرد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه دومین محور برنامه های خود را اعمال اصول حاکمیتی شرکتی دانست و گفت: سازمان سایپا نیاز به اصلاح ساختار دارد به نحوی که نظام پاسخ گویی در سازمان سایپا انسجام بیشتری پیدا کند و اگر بخواهیم به موفقیت دست یابیم باید ساختار متناسبی در راستای اصول حاکمیتی شرکتی ایجاد کنیم.

    وی با اشاره به اینکه بروکراسی سازمان باید در جهت شفافیت فرآیندها بازیابی شود، تاکید کرد: از حاشیه ها و تنش های محیطی و سیاست بازی پرهیز خواهیم کرد و تمرکزمان بر تولید و توسعه محصول خواهد بود.

    سروش چابک سازی سازمانی و انضباط مالی، اصل پاکدستی و توجه به اصول اخلاقی و رعایت انصاف، آموزش کارکنان و مدیران و اصلاح فرآیندهای عملیاتی در فروش و زنجیره تامین را از محورهای اصلی فعالیت ها در سایپا معرفی کرد.

    وی رعایت حقوق شرکای تجاری و تامین کنندگان را مهم دانست و گفت: فرآیند زنجیره ارزش تامین کنندگان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به ذهنیت نامناسب جامعه در خصوص برخی از محصولات گروه سایپا گفت: با تمام تلاش هایی که در گذشته صورت گرفته در زمینه اصلاح ذهنیت جامعه نسبت به برخی از محصولات گروه سایپا باید تلاش بیشتری در حوزه های رفتاری و ارتباطی صورت پذیرد.

    وی در خصوص قیمت تمام شده محصولات خواستار همکاری بیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی شد و گفت: بنگاه اقتصادی نمی تواند محصولی تولید کند که با زیان همراه باشد البته باید با اصلاح ساختار درونی بر قیمت تمام شده محصولات، مدیریت بهتری اعمال شود.

    سروش تاکید کرد: قیمت خودرو باید شفاف، به روز و منصفانه باشد و بر این اساس باید تمرکزمان بر مدیریت بهره ور و به دور از هرگونه ریخت و پاش باشد و همچنین ببر روی سازماندهی کمی و کیفی منابع انسانی توجه بیشتری صورت گیرد.

    وی ارتقای کیفی محصولات و خدمات پس از فروش را محور سوم برنامه های خود دانست و گفت: فرهنگ خدمت رسانی شایسته در شبکه خدمات پس از فروش، آموزش کارکنان و تامین قطعات با نگاه به داخلی سازی از الزامات اصلی گروه سایپا است و باید فعالیت ها در این حوزه سودآور و توام با افزایش رضایت مندی مشتریان باشد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: محور چهارم برنامه ها باید بر اساس اصلاح ساختار محصولات تولیدی آتی گروه سایپا اجرا شود و تنوع محصولات در همه رده های قیمتی و کلاس خودرویی مد نظر قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: باید بر توسعه برند و تمرکز بر تولید محصولات داخلی بیشتر از گذشته تلاش شود و علاوه بر این در حوزه تولید خودروهای تجاری هم با توجه به پتانسیل های موجود و نیاز کشور باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد چراکه تولید خودروهای تجاری سودآور خواهد بود.

    سروش افزود: تجهیز و توسعه ناوگان شهری و بین شهری با تولید مینی بوس، اتوبوس های شهری و بین شهری، وانت و کشنده ها فرصت های خوبی را در کشور فراهم کرده و باید در این حوزه برنامه های جدی تری را دنبال کنیم که نیازمند کار عمیق و وسیع با بهره گیری از تمام ظرفیت ها است.

    وی اصلاح ساختار کسب و کار شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا را محور پنجم برنامه های خود معرفی کرد و گفت: باید دارایی و نرخ بازده شرکت ها با هم تناسب داشته باشند.

    مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: در گروه سایپا شرکت های متعددی وجود دارند که بعضا خارج از زنجیره ارزش هستند و با فضای فعلی باید با بازنگری در روش ها و فرآیندها به سودآوری برسند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو