فونیکسریمکسبهتام

یک عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح شد؛

تحولات قیمت خودرو در ماه‌های آتی

عصر خودرو- یک عضو اتاق بازرگانی تهران با اعلام اینکه در ماه های آتی شاهد تغییر قیمت خودرو در کارخانه خواهیم بود، افزود: برای بهبود شرایط فعلی اقتصاد دولت دو راه حل پیش رو دارد.

تحولات قیمت خودرو در ماه‌های آتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایبِنا، محمدرضا نجفی منش درباره پیش بینی قیمت خودرو در ماه های آتی، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت تمامی نهاده ها از جمله دستمزد، فولاد، مواد پتروشیمی، مس و ... قیمت خودرو در کارخانه نیز افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: اما قیمت خودرو در بازار به دلیل ارتباط مستقیمی که با نرخ ارز و نوسانات آن دارد، متغیر خواهد بود. رییس انجمن صنایع همگن‌سازی قطعه، ادامه داد: نقطه تعادل، قیمتی است که قیمت کارخانه به قیمتی باشد که هم برای کارخانه و هم برای مردم صرفه داشته باشد و در چنین شرایطی به طور حتم قیمت ها به سطح متعادل و مناسب با شرایط مردم خواهد رسید.

    دولت پیش از هر تصمیمی از صاجب‌نظران مشورت بگیرد

    نجفی منش درباره پیشنهاد خود به عنوان فعال بخش خصوصی برای خروج اقتصاد از شرایط فعلی، توضیح داد: اگر نگاهی به پیشینه سایر کشورها داشته باشیم، بسیاری از کشورهای دنیا با مشکلاتی مشابه ایران مواجه شده اند.

    وی افزود: اما با نگاه به تجربه این کشورها و اقداماتی که برای حل مشکلات خود به کار گرفته اند، به این نتیجه می رسیم که با استفاده از خرد جمعی و به کارگیری نظر صاحب نظران توانسته اند با موفقیت این دوران را پشت سر بگذارند.

    این عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه ورود یک مجموعه به تنهایی به این حوزه، به طور حتم نه تنها مشکلات را حل نخواهد کرد بلکه مشکل آفرین خواهد بود: افزود: در کشور ما نیز مشکلات و بحران های پیش رو همه قابل حل است و به طور حتم با استفاده از نظر ذی نفعان و افکار جمعی و طرح صورت مسئله، می توان به راه حلی مشخص و بهترین تصمیم رسید.

    نجفی منش با اشاره به قانون بهبود مستمر کسب و کار، توضیح داد: در این قانون تکلیف شده بود تا دولت پیش از اجرای هر تصمیمی، نظرات تشکل ها را دریافت کند اما شاهد این هستیم که اکنون این روند اینگونه نیست.

    این عضو اتاق بازرگانی تهران برای بهبود شرایط فعلی، دوپیشنهاد داد: برای بهبود شرایط فعلی باید برنامه و راه حلی مشخص با استفاده از نظر تمامی صاحب نظران، فعالان و کارشناسان در کشور از جمله بخش خصوصی، دولتی، دانشگاهی، و ... باشد.

    به گفته وی، یکی دیگر از اقدامات موثر برای بهبود شرایط فعلی استفاده از نظر و مشاوره های کارشناسان بین المللی است و دولت باید با استفاده از توان داخلی و مشاوران خارجی در جهت بهبود شرایط فعلی گام بردارد.

    نجفی منش در پایان نیز برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در آینده، گفت: برای آینده نیز باید پیش از هر نوع تصمیم گیری از نظر کارشناسان و صاحب نظران استفاده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو