فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

سازمان هواشناسی باید اضطرار آلودگی هوا را ۴ روز زودتر اعلام کند

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید قانون هوای پاک، سازمان هواشناسی باید ۹۶ ساعت قبل از وقوع پایداری هوا این پدیده را اعلام کند.

سازمان هواشناسی باید اضطرار آلودگی هوا را ۴ روز زودتر اعلام کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، کیومرث کلانتری در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران درباره بازنگری در سیاهه انتشار آلودگی هوای استان تهران افزود: در شهر تهران یک سیاهه انتشار مربوط به دهه 80 و یک سیاهه انتشار دیگر در سال 92 تهیه شده است اما در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دانشگاه‌ها طرحی را برای بازنگری در سیاهه انتشار شهر تهران اجرا می‌کند.

    وی ادامه داد: در سیاهه انتشار جدید به طور مشخص و دقیق‌تر متوجه می‌شویم که بار آلایندگی در کدام نقاط است و سهم منابع ثابت و متحرک در آلودگی هوای تهران چه تفاوتی کرده است و متناسب با آن برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران برنامه‌ریزی می‌کنیم.

    کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه سامانه باربرگ از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران بود اظهار کرد: این سامانه برای اولین بار در شهر تهران راه‌اندازی شده است و بر اساس آن مکانیزم‌های تشویقی و اجباری برای کامیون‌ها، وانت‌ها و وانت‌بارهایی که وظیفه حمل بار در تهران را دارند، ایجاد می‌شود تا بتوانند وارد این سایت شده و از آن استفاده کنند و بار خود را با گرفتن باربرگ جابه‌جا کنند.

    وی ادامه داد: خودروهایی که حمل بار را انجام می‌دهند قطعا باید معاینه فنی داشته باشند و در آینده برای دریافت سوخت به این خودروها منوط به داشتن باربرگ می‌شود.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مرحله دوم طرح کاهش شهرداری تهران از ابتدای آبان ماه اجرایی می‌شود، گفت: در این جلسه تاکید شد که همه خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند باید تا قبل از اجرای مرحله دوم این طرح برگه معاینه فنی خود را دریافت کنند چرا که در غیر این صورت از ابتدای آبان ماه حق تردد در تهران را ندارند.

    کلانتری با اشاره به موضوع شناورسازی فعالیت صنوف در تهران در نیمه دوم سال بیان داشت: این موضوع پیشنهادی است که برخی کارشناسان کنترل آلودگی هوا آن را مطرح کرده بودند و این موضوع امروز به بحث گذاشته شد و مقرر شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت، بررسی کند و پاسخ دهد که آیا می‌توان ساعت کار صنوف را در نیمه دوم سال شناور کرد یا خیر.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان موظف است که ظرف مدت 12 ساعت نتایج شرایط اضطرار آلودگی هوا را به کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اعلام کند و کارگروه تا 12 ساعت فرصت دارد که جلسه گذاشته و تصمیماتی را برای کاهش منابع انتشار آلاینده بگیرند.

    وی در پایان با اشاره به تبیین آیین‌نامه تبصره 3 ماده 3 قانون هوای پاک گفت: بر اساس این تبصره چنانچه در شرایط پایداری هوا قرار بگیریم، سازمان هواشناسی موظف است 96 ساعت قبل از وقوع پایداری هوا، به وزارت بهداشت و درمان اطلاع دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو