فونیکسریمکسبهتام

رانندگان در راه مانده فقط با امدادخودروهای رسمی تماس بگیرند

عصر خودرو- مدیر عملیات شرکت امداد خودروی ایران گفت: رانندگان جاده که به دلیل بروز مشکلات فنی خودروهایشان در راه می مانند، برای دریافت خدمات مورد نیاز و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری احتمالی، فقط با امدادخودروهای رسمی تماس بگیرند.

رانندگان در راه مانده فقط با امدادخودروهای رسمی تماس بگیرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سازمان راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای امروز در خبری هشدار داد که عده‌ای سودجو در تماس با صاحبان خودرو، هزینه هایی را برای صدور کارت هوشمند اشتراک امدادخودرو طلب می‌کنند.
    این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تماس‌های غیررسمی با مالکان خودروهای شخصی و عمومی با عنوان مرکز امداد خودرو و اجرای طرح صدور کارت هوشمند اشتراک و ارائه خدمات تعمیر خودرو و ... به آگاهی می‌رساند، این تماس‌ها بازاریابی شرکت‌های خصوصی است و اجباری برای دریافت این نوع کارت وجود ندارد.
    در این زمینه «رسول رمضانی» مدیر عملیات شرکت امداد خودروی ایران  اظهار داشت: رانندگان جاده ها در صورت بروز هرگونه مشکل فنی برای خودروهایشان می توانند با شماره های «096440» امداد خودروی ایران زیرمجموعه گروه ایران خودرو، «096550» امداد خودروی سایپا زیرمجموعه گروه سایپا و «09629» کانون جهانگردی و گردشگری تماس بگیرند.
    به گفته وی، این شرکت های امدادی، با آرم و علائم مشخص در جاده ها به خدمات رسانی می پردازند، به طوری که خدمات امدادخودروی ایران شبانه روزی بوده و مشتریان می توانند در هر نقطه از کشور در هر زمانی با یک تماس ساده از خدمات فنی آنها بهره مند شوند.
    رمضانی خاطرنشان کرد: شرکت های امداد خودرویی متفرقه که تعدادشان کم نیست، هزینه های بالایی برای ارائه خدمات خود دریافت می کنند که بطور عمده شامل حمل خودروها می شود، این شرکت ها هیچ آرم و علائم خاص و مجوز کار کردن ندارند و زیر نظر شرکت خاصی نیز نیستند.
    «این در حالی است که امدادگران شرکت های معتبر یاد شده، کارت شناسایی و کد معتبر دارند و مشتریان می توانند اندکی پس از در اختیار گذاشتن اطلاعات فردی و خودروی خود، پیامک شرکت، کد پیگیری، شماره پلاک خودرو و غیره را دریافت و پس از دریافت خدمت، اطلاعات کامل صورتحساب از طریق پیامک برایشان ارسال می شود.»
    مدیر عملیات شرکت امداد خودروی ایران به در پیش بودن ایام اربعین حسینی نیز اشاره و تاکید کرد: هموطنان در صورت بروز مشکل برای خودروها، با سه شماره معتبر یاد شده تماس بگیرند؛ همچنین صاحبان خودروهای خارجی نیز می توانند با تماس با یکی از این شماره ها از خدمات حمل و نقل برخوردار شوند، اما به دلیل برخورداری این خودروها از استانداردهای خاص، اجازه تعمیر آنها را ندارند.
    وی یادآورشد: مراتب تماس با سه شرکت معتبر امداد خودرویی یاد شده، در جلسه های متعدد به پلیس راه و راهور نیز اطلاع رسانی شده است تا در صورت تماس کاربران جاده با پلیس، آنان را به سامانه های تلفنی یاد شده راهنمایی کنند.
    رمضانی ادامه داد: اکنون نزدیک به یک هزار و 800 ناوگان امدادی در کشور وجود دارد که دستکم یک هزار و 200 مورد آن خودروهای امدادی سیار است که با در اختیار داشتن قطعات لازم خودرویی، قادرند به ارائه خدمات تعمیراتی و تعویض قطعه در محل بپردازند.
      سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز یادآور شده است: با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت امدادرسانی در راه‌های برون‌شهری، این سازمان، اقدام به ثبت شرکت‌های مجاز امداد خودرو در سامانه تلفنی 141 (مرکز مدیریت راه‌های کشور) کرده است و هموطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات، خدمات و آگاهی از وضعیت امداد خودروهای مجاز در محورهای مواصلاتی کشور، با شماره 141 تماس برقرار کرده و یا از طریق نصب نرم‌افزار 141 به روی گوشی ‌های خود، اطلاعات لازم را کسب کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو