فونیکسریمکسبهتام

تردد خودرو در مسیر ایلام - مهران از ۲ میلیون فراتر رفت

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل جاده ای ایلام گفت: ۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۰۵ تردد خودرویی از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته در مسیر ایلام به پایانه مرزی مهران ثبت شده است.

تردد خودرو در مسیر ایلام - مهران از ۲ میلیون فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، نورالله دلخواه اظهار داشت: این میزان تردد خودرو ثبت شده شامل وسایل نقلیه خصوصی و ناوگان عمومی چون اتوبوس از نقاط کشور است که زائران اربعین را به پایانه مرزی مهران منتقل می کنند.
    وی افزود: بر اساس آمار در شبانه روز گذشته 121 هزار زائر دارای روادید و گذرنامه از طریق مرز مهران وارد خاک عراق شده اند.
    مدیرکل راهداری و حمل جاده ای ایلام یادآور شد: از ابتدای ماه صفر تا پایان دیشب نیز 575 هزار زائر داخلی و خارجی به منظور شرکت در آیین های سوگواری اربعین ار مرز مهران به عتبات عالیات سفر کرده اند.
    دلخواه گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از گذرگاه مرزی مهران مهیا است، ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.
    وی به پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین حسینی در سالجاری اشاره کرد و افزود: تدارک کافی برای تامین وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد.
    مدیرکل راهداری و حمل جاده ای ایلام با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: پایانه مهران نزدیک به 96 گیت خروجی دارد که در زمان حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است.
    شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
    روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط