فونیکسریمکسبهتام

نژادبهرام مطرح کرد؛

طرح ترافیک جدید با موفقیت سنبی همراه است

معاینه فنی با اولویت خودروهای سنگین رویکرد شورای شهر

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران گفت: طرح ترافیک جدید با رویکرد کاهش تردد خودروها در مناطق مرکزی شهر با موفقیت نسبی همراه شده است.

طرح ترافیک جدید با موفقیت سنبی همراه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رفع آلودگی هوا در راستای 2 عنصر مهم برنامه و نیاز شهر تعریف شده‌ است. برنامه شورا در این زمینه، کاهش آلودگی هوا بوده و نیاز نیز از طرف شهروندان در راستای کاهش آلودگی هوا و زیست‌پذیر شدن شهر تهران بوده است.

    برنامه‌هایی که شورا در راستای برنامه‌ریزی مشترک با نهاد اجرایی شهرداری تهران به انجام رسانده در درجه نخست تمرکز بر موضوع اصلاح طرح ترافیک بوده که سال گذشته کلید آن زده شد.

    طرح ترافیک جدید با رویکرد کاهش تردد خودروها در مناطق مرکزی شهر و در ادامه، عادلانه کردن میزان تردد در سطح شهر بوده است. با وجود همه مشکلاتی که هر طرحی ممکن است در مقام اجرا داشته باشد، این طرح با موفقیت نسبی همراه شده است.

    از این‌ رو امیدواریم در مسیر اجرای این طرح بتواند نقاط ضعف خود را نیز برطرف کرده و در قالب طرحی بلندمدت بدون نقص، تردد خودروها در محدوده مرکزی شهر را سامان بخشد. از طرفی براساس مصوباتی که در سطح ملی مطرح شده، مانند برنامه نصب فیلترهای پیشگیری از دودزایی خودروها در دستور کار شورا قرار گرفت.

    این طرح به‌رغم اینکه هزینه‌های سنگینی را دربرداشته با تأکید بر خودروهای حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار گرفته و امید است همه خودروهایی که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و زیر مجموعه مدیریت شهری تردد می‌کنند، به فیلترهای ضد‌دود مجهز شوند.

    گام بعدی شورا و مدیریت شهری که به‌طور مشترک آن را انجام داده‌اند، معاینه فنی خودروها با محوریت در اولویت قرار دادن خودروهای سنگین بوده ‌است. پایان مهرماه و آغاز آبان زمانی بود که این طرح به شکل اجرایی و اجباری برای همه خودروها مورد توجه قرار گرفت.

    از دیگر اقداماتی که شورای شهر در همراهی با مدیریت اجرایی شهر برای کاهش آلودگی هوای شهر انجام داده، تدوین مصوباتی برای استفاده از موتورسیکلت‌ های برقی بود. در همین راستا، تعاملاتی با کارخانه‌های سازنده صورت گرفته و با اتکا به مصوبات قبلی و اعلام آمادگی کارخانه‌های تولید‌کننده زمینه ارائه آن‌ها به متقاضیان فراهم شد.

    با توجه به اینکه حدود 3 میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران تردد می‌کنند و با توجه به آلایندگی آن‌ها، زمینه تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به برقی به‌صورت آزمایشی با موفقیت به‌ اجرا درآمد. استفاده از دوچرخه یکی دیگر از محورهایی بود که مدیریت شهر با جدیت روی آن تمرکز دارد و 5 هزار دستگاه دوچرخه اشتراکی.

    طرح ترافیک جدید با موفقی سنبی همراه است/ معاینه فنی با اولویت ماشین های سنگین رویکرد شورای شهر

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط