فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین:

ثبت ۲۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

عصر خودرو- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در مهر ماه سال جاری، تردد تعداد ۲۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۱ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

ثبت ۲۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  افشین پیرنون  اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از 59 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در مهر ماه سال جاری 24 میلیون و 70 هزار 81 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها 19 میلیون و 291 هزار و 179 تردد معادل 14.80درصد کل تردد استان بوده است.

    وی بیان کرد: بیشترین میزان ترافیک در مهر ماه سال جاری مربوط به 13 مهرماه سال جاری بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج «رفت و برگشت» با ثبت تردد 123 هزار و 961 وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

    پیرنون افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 3 میلیون و 106 هزار و 789 تردد معادل12.9درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور ساوه – بوئین زهرا و بالعکس با 115 هزار و 131 وسیله «معادل 43.5درصد»، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    وی درهمین راستا افزود : متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل 567 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در مهر ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با 2 هزار و 232 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    پیرنون متوسط سرعت تردد در آزاد راهها را 83 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 70 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت 95.4 کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه قزوین - زنجان بوده است.

    در ماه گذشته تعداد 418 هزار و 517 خودرو معادل 1.7درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و 14.5درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با 522 هزار و 529 وسیله نقلیه «معادل 35.2 درصد» بوده است.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط