فونیکسریمکسبهتام

دبیر کمیته حمل و نقل اربعین:

شایعه بازار سیاه اتوبوس‌های اربعین صحت ندارد

عصر خودرو- دبیر کمیته حمل و نقل اربعین اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مسافران و زائران اربعین که قصد دارند از مرزهای زمینی به داخل کشور بازگردند، می‌توانند برای سوار شدن به اتوبوس به پایانه‌های رسمی در نظر گرفته شده مراجعه کنند و در این پایانه‌ها با توجه به نظارت صورت گرفته، بازار سیاه خاصی وجود ندارد.

شایعه بازار سیاه اتوبوس‌های اربعین صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رضا نفیسی تصریح کرد: ما در طول روزهای گذشته تمامی ظرفیت ممکن برای بازگشت زائران اربعین به کشور را بسیج کرده‌ایم و حتی حرکت تعدادی از اتوبوس‌های بین‌المللی نیز متوقف شد تا زائران بتوانند به شهرهای خود باز گردند. در پایانه‌های مرزی قیمت‌های در نظر گرفته شده به شکل مصوب اجرایی می‌شود و نظارت‌های کاملی برای جلوگیری از گرانفروشی صورت گرفته است.

    وی درباره شایعه مطرح شده از شکل‌گیری بازار سیاه بلیت اتوبوس در پایانه‌های مرزی کشور توضیح داد: تعدادی از مسافران برای دور زدن ترافیک شکل گرفته در مرزها خود را به بیرون از پایانه می‌رسانند و قصد دارند در مسیر جاده خودرویی را برای بازگشت انتخاب کنند که در این حوزه امکان بالا بردن قیمت‌ها از سوی برخی رانندگان وجود دارد اما جز این مشکلی گزارش نشده و اگر هر یک از زائران با قیمت‌های غیرمنطقی مواجه شده‌اند، می‌توانند گزارش خود را به سازمان راهداری ارائه کنند تا در رابطه با متخلفان احتمالی تصمیم‌گیری شود.

    دبیر کمیته حمل و نقل اربعین درباره وضعیت اتوبوس‌های موجود در پایانه‌های مرزی نیز گفت: ما در روز گذشته بیش از 240 هزار زائر داشتیم که فقط از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که این یک رکورد به شمار می‌رود. با وجود این ازدحام به شکل 24 ساعته تلاش شده که شرایط برای زائران فراهم شود. تعداد زیادی از اتوبوس‌های ما در ترافیک‌ پایانه‌های مرزی برای چند ساعت باقی مانده‌اند که با رسیدنشان به پایانه‌ها بسیاری از تقاضاهای موجود پاسخ داده شده.

    نفیسی افزود: امروز (پنجشنبه) نیز بیش از 90 هزار زائر وارد مرز مهران شده‌اند که هر چند  نسبت به روز گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد، اما همچنان تقاضا بسیار بالاست ولی تلاش می‌شود که با رساندن اتوبوس‌های مورد نیاز مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط برای جابه‌جایی زائران محیا شود.

    وی خاطرنشان کرد: هر اتوبوس با توجه به شیفت کاری در نظر گرفته شده، در هر 72 ساعت، تنها یک بار می‌تواند به پایانه‌های مرزی رفته و مسافران را باز گرداند. با این وجود تلاش شده تمام ظرفیت موجود در ناوگان برای جابه‌جایی زائران آماده خدمت باشند و امیدواریم ظرف روزهای آینده تمامی افرادی که برای زیارت به عراق رفته بودند، به کشور بازگردند.

    بر اساس این گزارش، پس از پایان یافتن مراسم اربعین در روزهای گذشته تعداد زیادی از زائران به کشور باز گشته‌اند که تاکنون تعداد آنها از یک میلیون و 200 هزار نفر نیز عبور کرده‌اند.

    وزارت راه و شهرسازی در سه بخش ریلی، هوایی و زمینی سفرهای اربعین امسال را مدیریت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو