فونیکسریمکسبهتام

گسیل ۷۰۰۰ اتوبوس به پایانه‌های مرزی

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با اشاره به این که دریافت کرایه ۳۰۰ هزار تومانی از زائران اربعین حسینی تخلف و ظلم است و با رانندگان متخلف به شدت برخورد می‌کنیم، گفت: ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس به پایانه‌های مرزی حرکت کرده‌اند.

گسیل ۷۰۰۰ اتوبوس به پایانه‌های مرزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، رضا نفیسی با بیان این‌که روز چهارشنبه حدود 350 هزار زائر و دیروز نیز حدود 250 هزار نفر بوده است، گفت: برای این‌که بتوانیم ناوگان مورد نیاز برای جابجایی زائران را تامین کنیم، از تمام توان موجود استفاده کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر تمام ناوگان حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای به سمت چزابه، شلمچه و به خصوص به سمت مهران می‌روند تا زائران اربعین را جابجا کنند.

    وی با یادآوری این‌که طی چند روز اخیر حدود 7000 اتوبوس به سمت این مناطق حرکت کرده‌اند، افزود: بیشترین اتوبوس‌ها مربوط به مهران بوده است. اما در این بین چند اتفاق روی داده که باید مدیریت شود؛ یکی این‌که اتوبوسی که از تهران به سمت مهران در حرکت است در برجی جاها به دلیل مباحث ترافیکی گیر کرده است.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با بیان این‌که این اتوبوس‌ها در کمربندی شهرها به دلیل ترافیک حدود 6 ساعت معطل شده است، اظهار کرد:‌ این مسئله باعث شده تا اتوبوس دیرتر به مهران برسد و زوار هم تحت فشار قرار بگیرند. قرار بوده که اتوبوس سریع برود و سریع برگردد اما به دلیل گره‌های ترافیکی ایجاد شده به خصوص اطراف مهران، اتوبوس‌ها در کمربندی این شهر چند ساعت گرفتار شده بودند.

    نفیسی با اشاره به این‌که هر ساعت بین 10 تا 15 هزار زائرا وارد پایانه مرزی مهران می‌شوند، گفت: برای انتقال زائران نیازمند اتوبوس هستیم که این کار نیز در حال انجام است، اما به دلیل ترافیک وقتی چند ساعت اتوبوس به پایانه نمی‌رسد و مردم احساس می کنند اتوبوس نیست و مباحث دیگری روی می‌دهد.

    وی در ادامه به موضوع مدیریت پایانه برکت شهر مهران اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این پایانه مردم بیرون از این پایانه آمده‌اند و مدیریتی هم برای ورود اتوبوس‌ها به داخل پایانه وجود ندارد.

    وی بیان کرد:‌ عوالم دیگر باید مدیریت کرده و اجازه ندهند مردم جلوی اتوبوس بروند. باید اتوبوس وارد پایانه شود تا علاوه بر کنترل قیمت‌ها، مسافران سریع سوار اتوبوس شوند.

    بیشتر بخوانید
    بلیت 300هزارتومانی اتوبوس مهران ــ تهران/ سازمان راهداری کجاست؟

    مقام مسئول سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص قیمت 300 هزار تومانی اتوبوس مهران-تهران، اظهار کرد: متاسفانه چنین اتفاقی روی داده است، از مردم خواهش می‌کنیم که بیرون از پایانه با رانندگان چانه نزنند دیگر این مسئله به نوعی در اختیار ما نیست. از مردم هم می‌خواهیم موارد این چنینی را به همکاران ما در پایانه برکت یا از طریق شماره 141 اطلاع دهند.

    نفیسی ادامه داد:‌ به طور قطع با رانندگان متخلف که از زائران اربعین حسینی پول اضافه دریافت کرده‌اند، برخورد می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم این قبیل رانندگان به زائران عزیز ظلم کنند.

    وی بیان کرد:‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی از تمام توان خود برای جابجایی زائران اربعین استفاده کرده است، از سایر دستگاه‌ها نیز درخواست می‌کنیم از بروز گره‌های ترافیکی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی جلوگیری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو