فونیکسریمکسبهتام

اوبر پروژه خودروهای خودران را احیا کرد

برنامه ۷۰ صفحه ای دارا خسروشاهی برای حل مشکلات ایمنی

عصر خودرو- شرکت اوبر قصد دارد بار دیگر پروژه خودروهای خودران را اجرا کند. این یعنی به زودی شاهد خودران های اوبر در سطح جاده ها خواهیم بود.

اوبر پروژه خودروهای خودران را احیا کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  انتخاب، اوبر اخیرا گزارشی مفصل از چگونگی ایمن سازی خودروهایش منتشر کرده است . این گزارش نشان می دهد اوبر می تواند باز هم به سطوح بالای ایمنی دست پیدا کند.

    یک سال پس از آنکه یکی از وسایل نقلیه خود ران اوبر با تصادفی مرگبار یک شهروند را به قتل رساند، این شرکت حمل و نقل معتقد است که آماده است تا به زودی به کار خود  در این حوزه ادامه دهد و قول داده این موضوع در امنیت کامل اجرا می شود.

    اوبر اعلام کرده که خودروهای خود را به جاده های عمومی در پیتزبورگ آورده است. در کنار این خبر، اوبر یک گزارش ایمنی 70 صفحه ای  منتشر کرد که به طور کامل از توسعه ی خودروهای خودران را توضیح می دهد و حتی جزئیات هرمرحله را توصیف می کند.

    یک سخنگوی  اوبر خاطرنشان کرد که هیچ زمان بندی مشخصی برای ورود خودروهای خود ران به جاده های عمومی وجود ندارد.اما به روز رسانی قابل توجهی در سیاست های این خودروها وجود خواهد داشتئ. برای مثال:

    _ از این پس الزام جدیدی برای داشتن دو راننده ایمنی در هر وسیله نقلیه وجود دارد

    _سیستم نظارت بر رفتار راننده انسانی و هوش مصنوعی چندین برابر شده است

    _سیستم های هشدار تصادف متحول شده اند

    در گزارش ایمنی اوبر، اشاره شده است که داشتن دو راننده در هر ماشین خودران به "کاهش حجم کار ،افزایش توانایی ، کاهش حواس پرتی یا پیشگیری از  سوء استفاده جنسی کمک می کند.

    بر اساس پژوهش های کارشناسان ایمنی، حادثه تصادف مرگبار اوبر تا حد زیاد به عملکرد راننده مرتبط بود و می شد از این حادثه پیشگیری کرد.  طبق گزارش اولیه هیئت امداد حمل و نقل ملی ایالات متحده، اوبر، افزون بر بی دقتی رانند او سیستم خودران را غیرفعال کرده بود. 

    بر همین اساس است که اوبر سیستم های نظارتی و خودران را با دقتی چندبرابری رونمایی کرده است. یک نکته مهم در گزارش تکمیلی اوبر این است که یک سیستم ترمز خودکار اضطراری برای تردد در جاده های عمومی در خودروهای خودران رونمایی شده است که مستقل از سیستم خود ران عمل می کند.

    براساس گزارش ایمنی اوبر، در حالی که اوبر قصد دارد با تکمیل پلت فرم هوشمند خود به جنگ رقبا در حوزه خودروهای خئدران برود، با بسیاری از شرکت های فعال در حوزه سنسور و دوربین های هوشمند همکاری نزدیک برقرار کره است. برای مثال در مورد تقویت پلت فرم خود در آینده از سنسورهای التراسونیک اضافی و یک ماژول واسط خودرو، در کنار تعداد زیادی از رادار استفاده خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو