فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

شکاف قیمت خودرو افزایش یافت

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی و در هفته‌ای که گذشت شکاف قیمت رسمی و بازار برخی خودروهای پرتیراژ داخلی باز هم افزایش یافت. توقف عرضه از سوی برخی خودروسازان سیر صعودی قیمت‌ها را ادامه‌دار کرده است. قیمت سایپا ۱۱۱ به حدود ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید البته این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است.

شکاف قیمت خودرو افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  ، قیمت سایپا SL 131 نیز در حالی به حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان و SX 131 نیز به حدود 13 میلیون تومان رسید.تیبا نیز در حالی به قیمت حدود 16 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسید که قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان است. قیمت تندر90 مدل E2 پارس خودرو نیز در حالی به حدود 26 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافت که قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.مگان 2000 اتومات نیز به قیمت حدود 61 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است.قیمت ماکسیما نیز در حالی به حدود 92 میلیون تومان رسید که قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است. برخی نمایندگی های فروش نیز در حالی قیمت تیانا فول را بیش از 100 میلیون تومان اعلام می کردند که قیمت رسمی این خودرو حدود 80 میلیون تومان است.در این هفته 206 صندوق دار نیز در مدل V9 آن به قیمت حدود 42 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 32 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شد. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان تعیین شده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/22290


    عرضه خودرو را آغاز کنید!
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران به تولیدکنندگان خودروهای چینی هشدار داد در صورتی که عرضه محصولات را آغاز نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد. سیدمحمد جعفری اظهار کرد: تولیدکنندگان خودروهای چینی در ایران مشکلات خاص خود را دارند. در این مورد مذاکراتی با آن ها انجام داده ایم زیرا آنچنان که باید خدمات را به نحو احسن به مصرف کنندگان ارائه نمی کنند. وی با بیان اینکه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برحسب وظایف ذاتی خود به چنین مواردی ورود می کند، خاطرنشان کرد: در این مورد انجمن اقدامات خود را آغاز کرده و برخورد شدیدی نیز با متخلفان خواهیم داشت.
    http://www.asrekhodro.com/News/22287

    رانت در بازار خودرو،‌ دستاورد توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی
    شش سال پیش در چنین روزی سخنگوی سابق ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی را موجب ایجاد رانت در بازار خودرو دانست. حسین هاشمی در خصوص توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی و تکلیف واردات خودروهای کم مصرف گفت: واردات خودرو قوانین و ضوابط خاص خود را دارد اما چنانچه این امر واقعیت داشته باشد، بدون شک رانت در بازار خودرو به جریان خواهد افتاد.وی اظهار کرد: چنانچه ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف شده باشد، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور برای واردات خودروهای کم مصرف فعلا پیشنهادی ندارد.سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور در ادامه به در نظر گرفتن تخفیفات گمرکی برای خودروهای کم مصرف وارداتی اشاره و اذعان کرد: تعرفه های کاهشی واردات خودروهای کم مصرف طبق روال گذشته پا برجاست و ادامه دارد.هاشمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس برای خودروهای وارداتی که مصرف سوخت آن ها کمتر از شش لیتر در هر 100 کیلومتر است به ازای هر یک دهم لیتر دو درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که توسط اداره گمرک اعمال می شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/22294

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو