فونیکسریمکسبهتام

توانمندسازی زنان اندونزی در رانندگی

عصر خودرو- بسیاری از زنان اندونزی در رانندگی دچار مشکل هستند. به همین منظور در اواخر سال ۲۰۱۶، کوئینزریدز ( Queenrides ) که یک پلتفرم آفلاین و یا آنلاین است و هدف آن توانمندسازی زنان و ایمنی در رانندگی است با ۲۰۰ هزار عضو ایجاد شد.

توانمندسازی زنان اندونزی در رانندگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگا خبری«عصرخودرو» به نقل  از ایسنا   ، علاوه بر خواندن مقالات در مورد شیوه زندگی و مدیریت مالی، اعضا قادرند از کارگاه‌های موضوعی مانند بهداشت و برنامه ریزی خانواده استفاده کنند، اما مهم‌ترین هدف این سایت، تامین ایمنی زنان در جاده است.

    به گزارش  وزارت حمل و نقل این کشور، تلفات جاده‌ای در اندونزی بالا است و در سال گذشته 162 هزار مرگ جاده‌ای و در سال 2015 حدود  136 هزار مرگ رخ داده است.

    به دلیل اینکه این کشور رشد شهری سریعی دارد، بسیاری از افراد وسایل نقلیه خریداری می کنند، اما جاده‌ها هنوز با این تعداد خودرو سازگار نیستند.

    در این میان، خطرات جاده‌ای به ویژه برای زنان بیشتر است، زیرا با تغیر نگرش‌های اجتماعی بسیاری از زنان شاغل بوده و مجبور به عبور و مرور در جاده هستند. البته هنوز تعداد کمی از زنان دارای گواهینامه رانندگی هستند و این سایت کمک بزرگی به زنان اندونزی در آموزش رانندگی و کسب گواهینامه رانندگی نیز دارد.

    سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده که کشورهای کم درآمد دارای مرگ‌ومیر جاده‌ای بیش از دو برابر کشورهای با درآمد بالا هستند و اندونزی نیز دارای رقم بالایی در تلفات جاده‌ای است که به همین منظور این سایت با کمک وزارت حمل و نقل و پلیس راهنمایی اندونزی آموزش‌های ویژه‌ای در مورد رانندگی ایمن در جاده‌ها ارائه می‌دهد.

    بوتی سیدیاتی، مدیر حمل و نقل زمینی اندونزی گفت: با افزایش تعداد رانندگان زن، وزارت حمل و نقل اندونزی تلاش‌های خود را برای کاهش تصادفات مرتبط با زنان با مشارکت شرکای خارجی خواهد داشت.

    وی گفت: این سایت آموزش‌های مفیدی در حوزه رانندگی ارائه می‌دهد و زنان نقش اصلی در این آموزش‌ها دارند و قادرند به فرزندان، خانواده‌هایشان و دیگران، موارد ضروری در رانندگی ایمن را آموزش دهند. البته این سایت،‌ آموزش‌ها و کلاس‌های مختلفی در مورد برنامه‌ریزی خانواده و راهبردهای آموزش کودکان و نوجوانان نیز دارد.

    کوئینزریدز با سازمان‌های دیگر برای ارائه اطلاعات در مورد مسائل مربوط به حقوق زنان نیز همکاری دارد و به عنوان مثال زنان در مورد موضوعات مالی نیز می‌توانند از بانک  Mandiri مشاوره مالی دریافت کنند.

    موسس این سایت گفت: هدف این موسسه جذب پنج میلیون عضو در طول سه سال آینده است و بزرگترین پلتفرم توانمندسازی زنان در آسیای جنوب شرقی خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط