فونیکسریمکسبهتام

وزارت صنعت اعلام کرد:

بسته‌ای برای تعیین قیمت خودرو تدوین می‌شود

عصر خودرو- جلسه کارگروه تنطیم بازار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار در حاشیه این جلسه از تلاش برای کاهش قیمت لاستیک و مرغ مصرفی خبر داد و درباره قیمت خودرو نیز گفت: وزیر صمت الزام کرده است‌، بسته‌ای برای قیمت خودرو با لحاظ خدمات و ارتقای کیفیت‌ تنظیم شود.

بسته‌ای برای تعیین قیمت خودرو تدوین می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدرضا کلامی در ادامه تصریح کرد: اعضای کارگروه کمک کردند که قیمت لاستیک در بازار کاهش یابد و با اقتصادی شدن تولید، قطعا کاهش قیمت خواهیم داشت.

    به گفته وی، قرار شد تولیدکنندگان لاستیک سواری با بیش از 70 یا 80 درصد ضریب تولید در برطرف کردن نیاز داخلی تلاش کنند که قطعا کاهش قیمت حاشیه بازار را به دنبال خواهد داشت.

    وی در زمینه کالای مصرفی مرغ افزود: مرغ کالایی پروتئینی است و وزارت جهاد هم با توجه به این کالا تلاش کرده سهم این کالا را در سبد خانوار افزایش دهد.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: در حالی که قیمت مرغ در حدود 10 هزار تن در نوسان است، در این جلسه تلاش کردیم به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که مرغ داخلی را با قیمت زیر 10 هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسانیم، البته در جلسات بعدی سقف قیمت مرغ هم بسته خواهد شد.

    برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت شیر

    کلامی در زمینه قیمت شیر نیز تصریح کرد: در جلسه با حضور متولیان و تشکل‌های این بخش تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را کاهش دهیم.

    وی در ادامه از افزایش 30 درصدی موجودی انبار کالاهای اساسی در کشور خبر داد و گفت: یکی از مهمترین مباحث تنظیم بازار رصد و پایش تامین کالاها در کشور است و در این زمینه مستمرا آمار ثبت سفارش و تامین و تخصیص ارز و ترخیص کالا از گمرکات را می‌گیریم و با روند ماه‌ها و سال‌های قبل مقایسه می‌کنیم.

    وی افزود: دخیره کالاهای اساسی نه‌تنها کاهش نداشته بلکه بیش از 2 درصد در وزن و یک درصد در ارزش کالاهای اساسی روند افزایشی نیز داشتیم و موجودی کالا در مراکز نگهداری و انبار نیز روند مطلوبی دارد و ذخایر در بنادر نیز رضایت‌بخش است.

    بسته‌ای برای قیمت خودرو تنظیم شود

    کلامی در ادامه در زمینه قیمت خودرو گفت: وزیر صمت الزام کرده است که بسته‌ای برای قیمت خودرو تنظیم شود و باید خدمات ‌پس از فروش و ارتقای کیفیت خودرو نیز در آن دیده شود و موضوع قیمت هم در کنار آن پرداخته خواهد شد که هنوز بسته مصوب نشده و در حال طرح در کارگروه‌های کارشناسی است.

    مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در زمینه قیمت‌گذاری کالاهای اساسی تصریح کرد: نظام قیمت‌گذاری در برخی کالاها بر حسب عرضه و تقاضاست و مداخله دولت ممکن است بازار را متشنج‌تر کند اما در زمینه کالاهای اساسی مانند روغن نباتی که ارز 4200 دریافت می‌کنند، قیمت کالا در راستای رعایت حقوق مصرف‌کننده درج می‌شود و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

    کلامی تاکید کرد: در مورد برنج با اینکه می‌توانستیم به صورت حواله برنج را عرضه کنیم سعی کرده‌ایم میزان ورودی کالا حتی در زمانی که برداشت داخلی شروع شده به‌گونه‌ای باشد که کسری اتفاق نیفتد.

    وی در مورد احتکاری و کشف شده گفت: اختیار تصمیم‌گیری در مورد بخش کشف شده کالاها به سازمان‌های صمت استانی داده شده که با هماهنگی با سازمان حمایت می توانند و در شبکه های خرده فروشی عرضه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو