فونیکسریمکسبهتام

رنو فرانسه از پیدا کردن بازار جایگزین ایران عاجز ماند

عصر خودرو- قطع همکاری رنو فرانسه با ایران در دومین ماه متوالی ادامه یافت و گزارش جدید این شرکت فرانسوی نشان داد مقامات رنو به رغم ادعای خود هنوز نتوانسته اند جایگزینی برای بازار پرسود ایران پیدا کنند.

رنو فرانسه از پیدا کردن بازار جایگزین ایران عاجز ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی شرکت خودروسازی رنو فرانسه نشان می دهد این شرکت طی دومین ماه متوالی هیچ فروشی در بازار ایران نداشته و با پیروی از تحریم های آمریکا علیه ایران فروش محصولات خود در ایران را به طور کامل متوقف کرده است.

    این شرکت فرانسوی در ماه سپتامبر و به یک باره فروش محصولات خود در بازار ایران را متوقف کرد.  بر اساس جدیدترین گزارش رنو، این شرکت در ماه اکتبر نیز از روانه کردن محصولات خود به بازار ایران خودداری کرده است.

    این شرکت فرانسوی با وجود روابط طولانی و گسترده با صنعت خودرو ایران به یک باره همکاری های خود را با ایران متوقف کرده است. این شرکت در دوره اول تحریم های خودرویی که توسط دولت اوباما علیه ایران به اجرا گذاشته شد همکاری های خود را با ایران کاهش داده بود اما در دوره جدید تحریم ها این همکاری ها را به طور کامل قطع کرده است.

    درحالی که ایران بخش مهمی از بازار این شرکت فرانسوی را به خود اختصاص داده بود مقامات رنو به سهامداران خود وعده داده اند با یافتن بازارهای جدید زیان از دست دادن بازار پرسود ایران را جبران خواهند کرد.

    این در حالی است که رنو در گزارش جدید خود اذعان کرده است هنوز نتوانسته جایگزینی برای بازار ایران پیدا کند. رنو در اکتبر امسال 155 هزار و 848 دستگاه خودرو روانه بازار جهانی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 هزار و 38 دستگاه کاهش داشته است. متوسط فروش ماهانه رنو به ایران پیش از تحریم ها در حدود 11 هزار دستگاه بوده است و این گزارش نشان می دهد رنو هنوز نتوانسته است برای حدود 11 هزار دستگاه خودرویی که هر ماه روانه بازار ایران می کرد مشتری پیدا کند.

    تحریم های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران از 6 اوت بازگشته است.

    فروش رنو به ایران در سال 2018 بالغ بر 96 هزار دستگاه بوده است که این رقم نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش داشته است.  رنو در سال 2017 میلادی 162 هزار و 79 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد 49.3 درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال 2016 نیز نسبت به سال قبل از آن رشد 110 درصدی داشت و به 108536 دستگاه رسید.  رنو در سال 2015 بالغ بر 51500، در سال 2014 بالغ بر 33هزار دستگاه و در سال 2013 بالغ‌ بر 39هزار و 600 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو