فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه خبر داد:

جابه‌جایی روزانه ۶۵۰ هزار مسافر توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه از جابه جایی روزانه ۶۵۰ هزار مسافر توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی این کلانشهر خبر داد.

جابه‌جایی روزانه ۶۵۰ هزار مسافر توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ز مهر، فرخ جلالی صبح امروز یک شنبه در جلسه شورای شهر تبریز گفت: از روزی که در شرکت واحد آغاز مسئولیت کرده‌ام، بیش از 150 نفر در شرکت بازنشست شده‌اند.

    وی با بیان اینکه 1086 نفر راننده در قالب شرکت در حال فعالیت هستند، گفت: 766 دستگاه اتوبوس که 285 دستگاه از آن ملکی و مابقی دولتی می باشند، در دست بهره برداری است که به طور متوسط 650 هزار مسافر را به صورت روزانه جابه جا می کنند.

    جلالی ادامه داد: 295 دستگاه از اتوبوس‌ها متأسفانه خارج از رده هستند و طبق برنامه باید 65 دستگاه را امسال جایگزین کنیم  ولی به دلیل محدودیت مالی حتی قادر به جایگزین سازی شش دستگاه هم نیستیم.

    وی گفت: 15 دستگاه از اتوبوس‌هایی که به دلیل مشکل فنی خارج از سرویس بودند با هزینه ای حدود 300 میلیون تومان دوباره به خط بهره برداری باز گرداندیم.

    جلالی گفت: 128 دستگاه اتوبوس از سال 1395 تا به امروز به بخش خصوصی واگذار شده است. اعتراف می کنیم که توان حمایت از بخش خصوصی را نداریم در حالی که اگر نقش بخش خصوصی در حمل‌ونقل عمومی نبود، ماهانه بیش از 7 میلیارد تومان هزینه اضافی به شرکت واحد تحمیل می شد.

    وی گفت: انتظار داریم اعتبارات لازم برای توسعه اتوبوس‌رانی در قالب بودجه سال آتی پیش بینی شود. انتشار اوراق مشارکت روش دیگری است که با صدور مجوز آن از سوی شورای شهر می توانیم قدم بزرگی در مسیر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برداریم.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه گفت: در حال حاضر 33 دستگاه اتوبوس از سرویس خارج شده اند که برای تعمیر هر کدام از آنها 300 میلیون هزینه مورد نیاز است.

    قفسه کتاب در اتوبوس های تبریز ایجاد شده است

    وی همچنین گفت: قفسه کتاب به صورت پایلوت در تعدادی از اتوبوس‌ها ایجاد شده است و امدیواریم این طرح را ادامه دهیم.

    جلالی ادامه داد: در دوره حضور بنده، دو قرارداد برای خرید اتوبوس منعقد شده بود که به دلیل عدم توان شرکت ها برای تحویل، این قراردادها ابطال شدند.

    وی افزود: رانندگان بخش خصوصی، با مشارکت 50 درصدی سهم دولت، بیمه هستند و این برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

    جلالی اظهار داشت: به غیر از شش دستگاه، همه اتوبوس‌ها معاینه فنی دارند اما خودروهای دودزا، استاندارد یورو 2 دارند که تولید دود در آنها ناگزیر است.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه گفت: استعلامات لازم برای ایجاد سیستم اتوبوس‌رانی در روستاهای الحاقی در دست انجام است و در صورت وجود شرایط لازم، به زودی خدمات دهی در این مناطق آغاز می شود.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو